Brev:
Skriger når han skal sove selv
13. oktober 2008
Alder:
11 mdr.
Skriger når han skal sove selv
Hej Helen
Jeg er ny herinde og blev medlem af frustration over min søn, som fuldstændig har ændret personlighed inden for den sidste måneds tid.
Han er nu 11 mdr gammel og har ind til for en måned siden været det perfekte barn. Spiste godt, sov godt, var glad og trivedes simpelthen så godt. Vi havde været på ferie i udlandet i en måned i juli hvor han selvfølgelig havde problemer med at falde i søvn alene da vi kom hjem fra ferie. Det kan måske have at gøre med at vi sov i samme værelse mens vi var på ferie, mens han sov i sit eget værelse herhjemme siden han var 2-3 mdr gammel. Men det tog altså kun et par dage og så sov han selv om natten.
Men nu, altså efter 2 mdr er han begyndt bogstaveligt talt at skrige, når jeg går ud af værelset efter at putte ham. Jeg plejede ikke at synge for ham når jeg puttede ham, så det prøvede jeg så. Men det hjalp ikke. Hver gang jeg træder ud af værelset skriger han. Det skal så lige siges at han holder pause mellem hans gråd/skrigen og lytter efter om jeg går tilbage til ham. Hvis ikke så prøver han igen. Det ender altid med at jeg går ind til ham og sidder ved ham ind til han falder i søvn.
Jeg ved ikke om det er det rigtige jeg gør. Hvis han var lidt ældre, 2 eller 3 år, så ville jeg måske prøve at lade være og derved lære ham at sove selv. Men jeg føler bare at det er et forkert tidspunkt at lære ham det lige nu, da jeg måske tror han har separationsangst. Men så er der eksempler på mødre i min omgangskreds som fortæller at de da lod deres børn græde sig i søvn fra 8 måneders alderen og det tog barnet to uger at lære at sove selv.
Er det forkert af mig at sidde ved ham ind til han falder i søvn? Lærer han ikke at sove selv på den måde?? Håber du kan hjælpe.
Venlig hilsen
en frustreret mor