Stadig urolig om natten

10. oktober 2008

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Stadig urolig om natten

Hej Helen.

Jeg skrev til dig for omkring 2 uger siden at Valdemar sov meget uroligt. Det er desværre ikke blevet bedre. Der er intet om aftenen, han er ikke pylret eller noget, bare rigtig glad som sædvanligt.

Han kommer i seng mellem halv ti og halv elleve. Han bliver ammet, falder i søvn i mine arme og bliver så puttet ind i sin seng, præcis som vi har gjort siden han var 3 uger gammel (han er nu 16 uger).

Det starter som regel ved amningen enten omkring kl 00-01 eller 03-04, hvor han efter at have spist begynder at sprælle med benene og armene, kører frem og tilbage og ...

Annonce

... hovedet ruller fra side til side. Det er som om at han gerne vil sove, men ikke kan falde i søvn pga aktivitet i kroppen.

Men jeg ved at han kan sove uden at være urolig for de sidste 2 nætter har vi sovet ved noget familie og der var han slet ikke urolig om natten. Jeg ved så ikke om det har noget at gøre med at jeg ikke kunne amme i sengen, men måtte op og sidde, som jeg plejer at gøre om dagen.

Er der slet ikke noget jeg kan gøre for at afhjælpe dette problem?? og hvis ikke hvornår kan jeg så regne med at det stopper?? (for det gør det vel!!!)

Venter spændt på svar.

Hilsen Maibrit

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Drikkevarer til børn

Små børn bør drikke mælk og vand.

½ liter mælkeprodukt om dagen:
Det anbefales, at børn og voksne drikker ca. ½ liter mælkeprodukt om dagen. Til børn i alderen 1-2 år anbefales mælkeprodukter med 1.5% fedtindhold (letmælk), og til børn i alderen 2-3 år anbefales det at drikke og spise mere fedtfattigt - det vil sige skummet-, mini- og kærnemælk og lette surmælksprodukter. Nogle børn kan dog godt have brug for letmælk og letmælksprodukter frem mod 3 års alderen.

Læs mere i Babylex

Tilskudsblanding

En tilskudsblanding er en modermælkserstatning, der kan gives som tilskud til anden ernæring. Det vil sige, at barnet ikke kan leve af en tilskudsblanding alene.

En almindelig modermælkserstatning kan barnet få fra fødslen, hvor en tilskudsblanding ofte først anbefales fra 6 måneder, hvor barnet naturligt også får skemad.

Er du i tvivl kan du altid læse på pakken. Det vil fremgå af indholdsdeklarationen, hvorvidt der er tale om et fuldgyldigt præparat eller ej....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak igen for dine altid gode råd!! Herhjemme er du "Hende net-fidusen med de gode råd", som min mand kalder dig med stor veneration - hehe ;)

Hilsen familien fra Frederiksberg