Brev:
Stadig urolig om natten
10. oktober 2008
Alder:
4 mdr.
Stadig urolig om natten
Hej Helen.
Jeg skrev til dig for omkring 2 uger siden at Valdemar sov meget uroligt. Det er desværre ikke blevet bedre. Der er intet om aftenen, han er ikke pylret eller noget, bare rigtig glad som sædvanligt.
Han kommer i seng mellem halv ti og halv elleve. Han bliver ammet, falder i søvn i mine arme og bliver så puttet ind i sin seng, præcis som vi har gjort siden han var 3 uger gammel (han er nu 16 uger).
Det starter som regel ved amningen enten omkring kl 00-01 eller 03-04, hvor han efter at have spist begynder at sprælle med benene og armene, kører frem og tilbage og hovedet ruller fra side til side. Det er som om at han gerne vil sove, men ikke kan falde i søvn pga aktivitet i kroppen.
Men jeg ved at han kan sove uden at være urolig for de sidste 2 nætter har vi sovet ved noget familie og der var han slet ikke urolig om natten. Jeg ved så ikke om det har noget at gøre med at jeg ikke kunne amme i sengen, men måtte op og sidde, som jeg plejer at gøre om dagen.
Er der slet ikke noget jeg kan gøre for at afhjælpe dette problem?? og hvis ikke hvornår kan jeg så regne med at det stopper?? (for det gør det vel!!!)
Venter spændt på svar.
Hilsen Maibrit