Vågner midt om natten og er stadig træt

7. oktober 2008

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Vågner midt om natten og er stadig træt

Hej Helen

Undskyld de manglende danske bogstaver, men vi er flyttet til USA og har ikke dansk tastatur laengere.

Min soen er nu 9 mdr., og vi har vaeret igennem en laengere flytteperiode, hvor vi var noedt til at give ham to flasker om natten, selvom han allerede var vaennet fra dette, foer hele flytteperioden startede (han var ogsaa i eget vaerelse derhjemme allerede fra ca. 5 mdrs. alderen). Men naar vi skulle sove i et rum med ham og en aeldre soester, var vi tvunget til at faa ham til at vaere stille om natten og det kunne flaskerne klare. Efter 2 mdr. 'paa flasken' igen tog vi dog tyren ved hornene for ca. 14 dage siden og vaennede ham fra begge flasker med 3 dgs. mellemrum - samtidig med at han kom i eget vaerelse igen og det gik egentlig nogenlunde let.

Han spiser godt (selvfoelgelig mere nu end da han fik flaske):

Kl. 5.30-6.00 Paen stor portion havregroed m. frugtmos

Kl. 9.00-9.30 To skriver rugbroed med smoer og frugtmos

Kl. 12.00-12.30 En skive rugbroed med smoer og paalaeg, agurk, tomat, aeg, hytteost nogle gange mos til. Han spiser til han ikke laengere gider.

Kl. 14.30 Youghurt med frugtmos og rugbroedssmulder

Kl. 17.00-17.30 Aftensmad som resten af familien (en paen ...

Annonce

... portion)

Kl. 19.00-19.30 Ca. 180 ml mm ifm. sengelaegning

Han sover normalt 2 lure foer kl. 12 i alt ca. 1-2 timer og 1 lur ved 15.30 tiden af ca. 1/2 time.

Her kommer problemet saa:

Efter afvaenningen er han saa begyndt at vaagne kl. 3.30-4.00 (foer vaagnede han kl. 5 og det kan vi leve med, men ikke det nuvaerende tidspunkt!). Han er stadig soevning, naar han vaagner, men det tager ca. 45 min. at faa ham til at falde ned igen og falde i soevn. Han rejser sig i sengen og graeder, vi tager ham op og troester ham, proever at tilbyde vand og sidder med ham til han falder i soevn i vores arme og laegger ham saa sovende tilbage i sengen.

Hvorfor vaagner han? Jeg mener ikke, at det er sult. Er det hans indre ur for flasken (som han fik kl. 4), der stadig er i systemet? Vi mener selv at problemet er, at han ikke selv kan finde ud af at falde i soevn igen. Men han har en meget staerk vilje og holder ikke saadan lige op med at graede, saa det er svaert at vurdere hans graad - om det er utryghed, sult eller bare utilfredshed.

Haaber du har et godt raad til hvordan vi faar ham til at sove den 1-1 1/2 time ekstra, som han faktisk har brug for.

Mange hilsner

Anne - og tusind tak for dit meget hurtige svar sidst:-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Bedsteforældre

Det er dejligt at have bedsteforældre og for de fleste børn og børnefamilier spiller bedsteforældrene en stor rolle.

Bedsteforældre kan være ressourcepersoner, der træder til og hjælper jer i hverdagen med de praktiske opgaver. De vil ofte også gerne hjælpe med børnepasning, hvis I forældre har brug for lidt tid for jer selv.

Børn har glæde af at kende deres bedsteforældre, det er vigtigt for børn at kende deres historie og det er dejligt for dem at have...

Læs mere i Babylex

Jordemoder

En jordemoder er uddannet til at hjælpe gravide, fødende og nye familier. Når du bliver gravid, så skal du i første omgang kontakte din læge. Lægen vil herefter automatisk sørge for at give besked til dit fødested, og dermed en jordemoder, som så vil indkalde dig til undersøgelse.

Som gravid er du, så vidt det er muligt, tilknyttet een jordemoder i hele graviditetsforløbet. Du (og din partner) vil blive kaldt til samtale og undersøgelser løbende gennem hele graviditeten, og I...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Jeg beder dig om hjælp, for jeg ved ikke hvad jeg ellers skal stille op. Jeg har læst flere af dine råd på nettet og jeg syntes du er hamrende dygtig og har hjertet på rette sted.

Et kæmpe stort TAK fra en fan.

Rikke