Brev:
Søvn - vågner tidligt om morgenen
3. oktober 2008
Alder:
10 mdr.
Søvn - vågner tidligt om morgenen
Hej Helen
Jeg har en søn på snart 11 mdr. Han har altid vågnet meget tidligt om morgenen (ved 4.30-5 tiden). Da han blev omkring 9 mdr. ændrede det sig lidt, og han sov til 5.30-6 tiden. Nu er han startet i dagpleje for 3 uger siden, og han er begyndt at vågne kl. 5 igen, hvilket vi synes er ved at være lidt hårdt.
Han sover 2 lurer om dagen. En lur på ca. 1 time om formiddagen, og en middagslur på ca. 2 timer. Middagsluren sover han til omkring 14.30-15, og han kommer senest op kl. 15. Om aftenen går vi op med ham ved 19.10 tiden. Jeg putter ham og synger en sang for ham, og jeg går derefter ud af værelset. Han begynder at rode rundt i sengen og rejser sig op og protesterer lidt. Nogle gange falder han selv til ro rimelig hurtig, andre gange bliver han ked af det, og jeg går op og putter ham igen. Jeg går frem og tilbage til ham, og lægger ham ned igen. Han falder i søvn efter ca. 15-30 min. ca. 19.30, så det er jo fint.
Han har altid sovet den længste lur om formiddagen, men efter han er startet i dagpleje, er det blevet vendt rundt, hvilket vi synes er helt fint. Han bliver senest vækket efter 1 time om formiddagen. Vågner ikke selv op om formiddagen. Vi vækker ham altid, så han har stadig brug for sin formiddagslur. Men kan vi gøre et eller andet, så han måske sover lidt længere om morgenen?
Hilsen Sebastians mor