Brev:
Sover så uroligt om natten
2. oktober 2008
Alder:
11 mdr.
Sover så uroligt om natten
Hej Helen.
Nu er Selina snart 11 mdr og lige startet i dagpleje, og det går rigtig godt.
Hun er bare begyndt at vågne så mange gange om aften/natten. Det er blevet rigtig slemt efter vi har taget natflasken fra hende, hun fik den omkring midnat. Nu får hun flaske kl 19 når hun kommer i seng, ofte spiser hun 200 ml, men nogen gange kun 100 ml, så får hun flaske ved 5 tiden, hvor hun spiser 2oo ml men nogen gange kun 100 ml.
Jeg har de sidste par dage givet hende flaske allerede kl 3, fordi hun er så urolig, nogen gange falder hun til ro og sover 2-3 timer i træk. Problemet er så at hun kan vågne 10 til 15 gange fra hun kommer i seng og til vi står op. Ofte ska hun bare ha sutten, nogen gange en tår vand. Er der noget jeg kan gøre, for hun ikke vågner så mange gange. Har overvejet at gi hende flaske igen til midnat, men det er jo osse en dårlig ide, hun ska jo vænnes af med flasken?? Hun er begyndt at sove på maven, ved ikke om det har nogen betydning?
Tænkte på hvilken flaske er den næste jeg ska tage fra? Den kl 19 eller kl 6?? Hun får jerndråber nu. Når hun engang er helt færdig med flaskerne, så får hun jo slet ikk dækket hendes mælkebehov 500 ml?? Hun drikker ca 200 ml sødmælk i kop om dagen nu.
Har lige et spørsmål ang hendes udvikling. Hun kravler ikke endnu, men kryber på maven, hun kommer rundt i hele huset. Hun kommer slet ikke op på knæerne, rejser sig heller ikk op af ting. Jeg er begyndt at øve med at hun står op ved ting og sætter hende på knæerne så prøver hun så småt at hive sig op. Jeg tror ikke hun kommer til at kravle, da hun slet ikke viser nogen tegn på det..
Er det normalt, at nogen børn er så langsomme i deres udvikling.. Vi øver osse meget med at rulle hende, gi hende flyveture osv. Tænkte på om der er andet vi kan gøre?
Håber ikke det er forvirrende med alle de spørgsmål? Glæder mig til at høre fra dig, da vi er meget trætte :0)
Hilsen
den bekymrede mor