Brev:
Søvn - gå og komme tilbage
28. september 2008
Alder:
11 mdr.
Søvn - gå og komme tilbage
Hej Helen
I mit forrige brev fortalte jeg kort om vores aftenritual i forhold til at Silke skal sove ...
Der er sket lidt den udvikling at Silke er begyndt at "trække" puttetiden ud, og tror at det er legestue når hun skal sove.
Vi lægger hende først i seng når vi kan se hun er træt, men det er lidt som om at der så skal ske en helt masse når hun bliver lagt i sin seng. Min kæreste og jeg har så gjort det at vi forlader rummet et par min. når hun tror det er legetid. Dette får hende til at "græde" (det er vist mest i trods, hun er jo vant til at vi sidder ved hende. Så... jeg tror vi har skabt et lille "monster". Hvordan vænner vi hende bedst af med, at vi skal sidde hos hende og er det løsningen at gå når hun tror det er legetid?
Jeg har det dårligt med at gå fra hende når hun så begynder at græde, men synes tydeligt, at jeg kan høre forskel på når hun græder i "trods" eller når hun er virkelig ked af det.
Håber du kan komme med nogle tanker vedrørende dette. Tror bare det er ved at være tid til at vi ændrer denne vane...
Iøvrigt sover hun nu kun én lur om dagen - og det fungerer glimrende;0)) Som regel er det mellem 2 - 3 timer. er det nok?
Med venlig hilsen
Tanja