Hvornår er det realistisk at putte i egen seng?

18. september 2008

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Hvornår er det realistisk at putte i egen seng?

Hej Helen

Tak for dit sidste svar, jeg glemte jo selvfølgelig at spørge om en ting til i mit brev:-)

Det drejer sig om at jeg lidt har efterspurgt hvornår Alexander sådan realistisk kan forventes at blive puttet i egen seng og falde i søvn af sig selv?

Den sundhedspl. som er tilknyttet os kunne sjovt nok ikke give mig noget svar - kun at vi måtte prøve os frem, hvad det så end vil sige...

Som det er nu prøver jeg at putte ham imens han er vågen, men det tager gerne mellem en halv time til 45 min at få ham til at falde i søvn. I den tid er jeg nødt til at stå og holde på hans hoved og sutten , hvilket han altid har fundet beroligende. ...

Annonce

... Jeg kan pudsigt nok slet ikke huske hvordan vi gjorde da Benjamin var lille....

Grunden til at vi allerede er begyndt at ville putte ham i egen seng er, at vi ikke kan få ro nok i stuen til, at han kan falde i søvn hos mig, vi forstyrrede ham for meget og jeg har meget svært ved at lægge ham fra mig når han er faldet i søvn uden at han vågner hurtigt efter at være blevet lagt.

Kort og godt, så synes jeg jo det er lang tid at skulle bruge på at putte ham. Er det bare sådan det er et stykke tid inden han lærer det? Vi har gjort det på denne måde i halvanden uge nu og der er ikke rigtig nogen ændring.

Håber på lidt god råd:-)

Hilsen Camilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Tilskudsblanding

En tilskudsblanding er en modermælkserstatning, der kan gives som tilskud til anden ernæring. Det vil sige, at barnet ikke kan leve af en tilskudsblanding alene.

En almindelig modermælkserstatning kan barnet få fra fødslen, hvor en tilskudsblanding ofte først anbefales fra 6 måneder, hvor barnet naturligt også får skemad.

Er du i tvivl kan du altid læse på pakken. Det vil fremgå af indholdsdeklarationen, hvorvidt der er tale om et fuldgyldigt præparat eller ej....

Læs mere i Babylex

Svangerskabsforgiftning

Svangerskabsforgiftning kaldes også for Preeklampsi og eklampsi. Man ved ikke præcist, hvorfor svangerskabsforgiftning opstår.

Sygdommen medfører at væskemængden i kroppen forøges, at der udskilles protein med urinen og at blodtrykket stiger. Det kan være lette symptomer, som opdages ved en rutinekontrol hos egen læge eller ved jordemoder, men der kan også være svære tilfælde, hvor kvinden oplever hovedpine, flimren for øjnene, overfølsomhed for lys, kvalme, opkastninger og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en vidunderlig website - du gør virkelig et fantastisk stykke arbejde.

Karina, mor til dreng 5 måneder