Brev:
Baby sover for lidt
15. september 2008
Alder:
1 mdr.
Baby sover for lidt
Hej Helen.
For 6 uger siden fik jeg min anden dreng, 4 uger før termin.
Jeg ammer ham ikke, da han ikke havde kræfter til det i starten. Han fik dog min mælk i 14 dage. Han er nu på flaske og får grøn allomin da nan 1 gav ham for mange maveproblemer.
Dem er han ovre nu, sådan da.
Problemet er, at han sover alt for lidt. Ud af 19 timer, har han sovet sammenlagt 5 timer. Det var fra i går til i dag, jeg tog tid på ham...
Ellers sover han som regel 3 timer og er så vågen i 1-2 timer. Han er utrolig lang tid om at spise. Det er ikke fordi han ikke kan, han tager sig vist bare god tid.
Men alt for ofte, sover han for lidt. Det gjorde hans storebror også, da han var spæd, kunne han godt holde sig vågen i 10-11 timer af gangen. Der er vi dog ikke endnu med lillebror. Hans rekord er 7 timer vågen.
Når han ikke vil sove, ja så undrer det mig meget. Han har skidt, han er mæt, han virker tilfreds og desuden er han træt.
Han bliver ikke overstimuleret, når han er vågen. Alt efter hans humør, kommer han om på maven hver gang han er vågen og ind imellem laver jeg lidt gymnastik med hans ben.
Han smiler og virker godt tilfreds. Det er bare som om han er alt for nysgerrig til at ville sove.
Jeg går og venter på en bæresele der skulle komme en af dagene. En sådan var et hit med storebror, for om ikke andet, så kunne han i hvertfald sove mens jeg gik rundt med ham.
Har du et bud på, hvorfor han ikke vil sove mere?
Og er der noget jeg kan gøre, så han falder i søvn?
I dagtimerne sover han uden for i barnevognen, eller i vores udestue hvis det er for koldt/vådt udenfor.
Han bruger sut sådan ca hver anden gang, men spytter den hurtigt ud og vågner så hver gang han mister den. Og det udskyder søvnen alt for meget. En klud vil han ikke ligge med....
Håber at høre fra dig...
Og tak for en god brevkasse:o)
Kristine