Baby sover for lidt

15. september 2008

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Baby sover for lidt

Hej Helen.

For 6 uger siden fik jeg min anden dreng, 4 uger før termin.

Jeg ammer ham ikke, da han ikke havde kræfter til det i starten. Han fik dog min mælk i 14 dage. Han er nu på flaske og får grøn allomin da nan 1 gav ham for mange maveproblemer.

Dem er han ovre nu, sådan da.

Problemet er, at han sover alt for lidt. Ud af 19 timer, har han sovet sammenlagt 5 timer. Det var fra i går til i dag, jeg tog tid på ham...

Ellers sover han som regel 3 timer og er så vågen i 1-2 timer. Han er utrolig lang tid om at spise. Det er ikke fordi han ikke kan, han tager sig vist bare god tid.

Men alt for ofte, sover han for lidt. Det gjorde hans storebror også, da han var spæd, kunne han godt holde sig vågen i 10-11 timer af gangen. Der er vi dog ikke endnu med lillebror. Hans rekord er 7 timer vågen.

Når han ikke vil sove, ja så undrer det mig meget. Han har skidt, han er mæt, han virker tilfreds og desuden er ...

Annonce

... han træt.

Han bliver ikke overstimuleret, når han er vågen. Alt efter hans humør, kommer han om på maven hver gang han er vågen og ind imellem laver jeg lidt gymnastik med hans ben.

Han smiler og virker godt tilfreds. Det er bare som om han er alt for nysgerrig til at ville sove.

Jeg går og venter på en bæresele der skulle komme en af dagene. En sådan var et hit med storebror, for om ikke andet, så kunne han i hvertfald sove mens jeg gik rundt med ham.

Har du et bud på, hvorfor han ikke vil sove mere?
Og er der noget jeg kan gøre, så han falder i søvn?

I dagtimerne sover han uden for i barnevognen, eller i vores udestue hvis det er for koldt/vådt udenfor.

Han bruger sut sådan ca hver anden gang, men spytter den hurtigt ud og vågner så hver gang han mister den. Og det udskyder søvnen alt for meget. En klud vil han ikke ligge med....

Håber at høre fra dig...
Og tak for en god brevkasse:o)

Kristine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Menstruation - efter fødsel

Det er meget forskelligt, hvornår menstruationen begynder igen efter en fødsel. Hos nogle kvinder kommer menstruationen allerede efter ca. 8 uger, men det er også helt normalt, at menstruationen først kommer et år efter, at du har født.

Hvis du ammer, vil det ofte udskyde din menstruation, så menstruationen først vender tilbage, når du begynder at trappe ned i antallet af amninger eller helt er stoppet. Men menstruationen kan vende tilbage på forskelligt tidspunkt, uanset om du...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dit svar - jeg gik 100% på ham og tommelfingeren. Det tog faktisk kun 3-4 dage, så ville han hellere ha sut end tommelfinger.

Tak fra Conrads mor