Brev:
Falde i søvn selv - 5 mdr.
8. september 2008
Alder:
5 mdr.
Falde i søvn selv - 5 mdr.
Hej Helen!
Jeg har lige et par spørgsmål om søvn.
Når min søn på 5 måneder skal sove, i sin egen seng, ligger han og karter rundt og spræller med arme og ben. Også selv om han næsten er faldet i søvn. Jeg er begyndt at holde hans arme og ben lidt fast ind til ham sover helt. Det virker, men nogle gange tager det lidt lang tid.
Er det ok, eller burde jeg putte ham og så gå ud?
Om natten ligger han også og karter rundt, og nogle gange vækker han mig og også sig selv. Er der noget jeg kan gøre for at han sover lidt mere roligt? Som jeg tidligere har skrevet, så spiser han rigtig dårligt i øjeblikket. Kan det også være derfor at han sover dårligere end han plejer?
Når han ligger og karter sådan rundt, ender han ofte i nogle lidt mærkelige sovestillinger. Jeg tænker på alt det med vuggedød og at babyer helst skal sove på ryggen. Hvornår er det ok at de f.eks sover på siden?
Med venlig hilsen
Nina