Søvn og amning - 12 mdr.

29. august 2008

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Søvn og amning - 12 mdr.

Hej Helen.

Jeg har en datter på snart et år,jeg ammer stadig om natten og få gange om dagen (ved godt det snart skal være fortid) det er i forbindelse med at få hende til at sove.

Jeg har store problemer med at få hende at sove uden at amme, har prøvet men det ender altid med hun bliver så frygtelig ked af det kaster op osv.. har prøvet med putte ting osv. jeg vil gerne have hun sov i egen seng,(sover i min) har prøvet at flytte hende mens hun sov hun vågner af det og de får gange det har lykkedes vågner hun lige når hun mærker hun ligger et andet sted.. og vil bare ikke over i hendes seng igen!

Har selvfølgelig også prøvet, mens hun er vågen efter vores aften ritual det ender også ...

Annonce

... i vild panik. (hun bruger ikke sut eller flaske).

Dagplejeren kan godt putte hende om dagen, det kan jeg ikke, jo kun med amning, jeg vil gerne bryde det mønster men aner ikke hvordan jeg skal gøre det, synes jeg har prøvet og prøvet, men at det ikke rigtig lykkedes.. hun vågner også mange gange om natten så jeg er ved at være godt træt, har også prøvet m kop om natten det vil hun slet ikke. har hende selv så der er ikke andre der kan ændre det end mig.

Jeg er lidt forvirret over at høre/læse forskellige råd så jeg har brug for at det bliver skåret ud i pap, så jeg kan føle mig sikker på det jeg laver og ikke famler mig frem, som jeg lidt føler jeg har gjordt.

Håber du kan hjælpe mig.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Rabarber

Rabarber er velegnede til grød, kompot, suppe og marmelade. Hvis I ofte bruger rabarber i madlavningen, er det en god idé at tilsætte 'Nonoxal' (kalkchlorid) under kogning.

Dette forhindrer at saften i rabarber reagerer med kroppens kalk, som bl.a. giver ubehagelige reaktioner på tænderne.

Rabarber er bedst tidligt i sæsonen fra april og indtil omkring Skt. Hans. Rabarber indeholder små mængder oxalsyre, og i højsommeren stiger mængden af oxalsyre i stilkene. Hvis...

Læs mere i Babylex

Navn - navngivning

Alle børn skal have et navn - mindst et fornavn og et efternavn. Og dit barn skal have sit navn, før det fylder 6 måneder. I kan give jeres barn et navn på to måder: Enten ved dåb i folkekirken eller ved at ansøge om navngivning via Borger.dk.

Der er i princippet ikke nogen begrænsninger på antallet af fornavne, som du må kalde dit barn. Men der er regler for, hvilke navne du kan give dit barn. Som hovedregel må du ikke vælge et navn, der kan være til ulempe for dit barn.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for din plan for dagen, både hvad angår søvn og mad. Det er lykkes os at overholde din plan og det har været guld værd. Nu sover vi alle sammen meget bedre om natten.

De sidste 3 uger, har han faktisk kunne sove fra kl. 20 til 06 hver nat - og det er fantastisk, før vågnede han en gang i timen!

Tak fra drengens forældre