Brev:
Vil ikke sove om dagen og vil kun puttes af mor
19. august 2008
Alder:
4 mdr.
Vil ikke sove om dagen og vil kun puttes af mor
Hej igen Helen.
Nu er der så gået et stykke tid siden sidst, men vi har stadig problemer med at få min søn til at sove om dagen... han sover kun halve timer af gangen - vi har svøbt ham og vi står også klar når han vågner, men det er sjældent at vi får ham til at sove igen...
Vi har også givet ham mad inden, så han er fyldt op når vi ligger ham og andre gange er det et stykke tid siden vi har givet ham mad før vi ligger ham og han vågner stadig - det er ved at være rigtig irriterende, da jeg heller ikke får hvilet mig eller får lavet noget i løbet af dagen.. det er ofte at han kun sover 3 x en halv time i løbet af hele dagen og det resultere i en muggen dreng om aftenen og i løbet af hele dagen brokker han sig...
Derudover er det stadigt sådan, at det kun er mig der kan lægge ham i seng om aftenen eller skriger han en time, hvis det er min mand der skal. Hvis jeg har lagt ham i seng og han bare skal have sutten og det er min mand der vil gøre det - begynder han at græde - men så snart jeg kommer falder han igen til ro - er det min lugt der gør at han ved det er mig - hvorfor er det kun mig der kan - det er meget opslidende, at jeg ikke har noget tid for mig selv, men hele tiden er det kun mig der kan lægge ham i seng og ikke nok med det er det også kun mig der kan give ham flaske!!
Min mand har lige haft 14 dages ferie, men det har ikke hjulpet at han har taget ham lidt mere - han græder hvis han skal mades af min mand og når han vil ligge ham i seng - hvad gør vi!! derudover ville jeg også meget gerne hvis han kunne lære at sove selv - hvordan gør man det bedst?
Vi er også begyndt at give ham smagsprøver af skemad - men efter et par skefulde bliver han urolig og vrider sig og græder - det er som om han ikke vil have det - vi har prøvet med hirsegrød, majsgrød og pæremos - pæremosen vil han dog hellere have end det andet - men der ryger ikke ret meget ned af det og vi har givet ham det i ca. 1 mdr. nu og syntes ikke rigtig det går fremad med det...
Med hensyn hans afføring, så går det bedre efter vi er begyndt at give ham en flaske grøn allomin om dagen - nu har han afføring en gang hver 2. dag - vi giver ham stadig movicol, men har forsøgt at trappe ned på det, men så blev hans afføring igen meget hård, så det er vi igen begyndt at give ham en højere dosis...
Igen mht. til hans sovevane om dagen - så forsøger vi at give ham 3 lure om dagen, men i og med at han ikke gider sover mere end 30 min. af gangen, er det som om man ikke laver andet end at forsøge at få ham til at sove for jeg ved, at hvis han ikke får sovet er det ikke meget ved resten af dagen, for så går dagen med brok - der er derfor ingen faste tidspunkter hvor han sover på - og det ville jeg gerne at der kunne være mere styr på...
Jeg håber endnu engang du kan være os behjælpelig og håber ikke at jeg stiller dig alt for mange spørgsmål :-)
Med venlig hilsen
Mor