Brev:
I egen seng
14. august 2008
Alder:
7 mdr.
I egen seng
Hej Helen!
Vi er et par med to børn; en pige på 2,5 og en dreng på 7 måneder. Far er netop gået på barsel og mor skal starte på arbejde på mandag.
Vi har lige taget hul på, at drengen skal sove fast i sin egen seng og pt. er det primært moderen der tager sig af nætterne, der ofte indebærer en 4-5 amninger. Det slider jo lidt på mor og derfor ønsker vi far mere ind over nætterne og søger lidt gode råd.
Hidtil har han fået lov at ligge i mors seng, da vi havde mistanke om øreproblemer, men de er nu definitivt blevet afvist af en ørelæge.
Vi forestiller os at, han bliver ammet før natten og en gang igen ved 23.00 tiden. Herfra tænker vi at far tager over og kun lader drengen få lidt vand hvis han vågner.
Vi er lidt i tvivl om hvornår han så skal have mælk igen. Kan vi vente til kl. 6.30 – 7.00 eller er vi nødt til at amme ham allerede ved 5 – tiden?
Har du andre gode råd vi kan tage med os til ”kampen”?
Venlig hilsen
Kernefamilien