Renlighed og hjælp til vægtøgning

8. december 2007

Kategori:
Alder:
22 mdr.

Renlighed og hjælp til vægtøgning

Hej Helen,

Vores dejlig sunde og velfungerende datter, prøver lige for tiden kræfter med at gå uden ble. Hun siger selv til, når hun gerne vil have bleen af og sidde på toilettet - og det får hun lov til, så må vi jo bare tørre de små og store "uheld" op som kommer.

Hun vil gerne sidde på toilettet og har både lavet stort og småt derpå, det er dog langt fra hver gang at der kommer noget, men hun hygge sig gevaldigt med det.

Vi ønsker ikke at presse hende i dette udviklingstrin og ved også godt at det er en begyndende proces henimod at blive renlig, men vores spørgsmål til dig er så, hvad vi kan forventet fremover og om det vi gør nu er ok? ...

Annonce

...

Derudover har vi lige et spørgsmål til...
Hele familien har lige haft en ordentlig omgang "omgangssyge", med både diarré og opkast, forud for det havde vores datter en slem forkølelse som har resulteret i at hun nu i en længere periode har haft meget nedsat appetit, hvilket igen har resulteret i at hun har tabt sig.

Vi er ikke så bekymrede for selve vægttabet, selvfølgelig er det ikke rart når ens barn taber sig, men vi kender jo årsagen så...

Vi kunne godt tænke os nogle gode råd til, hvad der kan være godt og nærende at give hende at spise for at hjælpe appetitten og vægten på plads igen - er det noget du kan hjælpe med?

Med venlig hilsen
Camilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Sygt barn

Det er altid svært at vurdere hvad et lille barn fejler, og er du i tvivl er det altid en god idé at kontakte lægen. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

De mest almindelige sygdomme hos børn er: Forkølelse, øjenbetændelse, mellemørebetændelse, lungebetændelse, maveinfektioner og skoldkopper.

Symptomerne er ofte: Manglende appetit, ondt i maven, opkastning og diarré samt feber.

Hvis det bliver nødvendigt at indlægge barent på sygehus er...

Læs mere i Babylex

K-vitamin til baby

Sundhedsstyrelsen (og WHO) anbefaler, at alle nyfødte babyer får K-vitamin lige efter fødslen. Dette gives som injektion i låret og er med til at forhindre indre blødninger. Når barnet har fået K-vitamin denne ene gang, skal det ikke gives igen.

Børn der ammes, får ikke ret meget K-vitamin via modermælken, og det betyder, at de har større risiko for K-vitaminmangel. K-vitamin dannes også i vores tarmsystem, og da nyfødte børn har et umodent tarmsystem, vil de ikke selv kunne...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Du har hjulpet mig med at få min datter til at sove i egen seng og sidenhen på eget værelse og det er bare gået SÅ fint! Jeg fulgte dine råd til punkt og prikke og det virkede fra første aften. Jeg er imponeret.

Tak fra Winnie, mor til pige på 8 måneder