Brev:
5 årig vådligger
29. april 2011
Alder:
5 år
5 årig vådligger
Kære Helen,
Tusind tak for dit tidligere svar! Vores søn, som jo er 5½, har de seneste par år skiftevis haft perioder hvor han tisser i sengen om natten og hvor han ikke gør.
Nu her senest har han haft en ’tør’ periode på omkring en måned, men er nu vågnet to nætter fordi han har tisset. Han har ikke noget imod at få ble på om natten og det er egentlig ikke noget vi gør til et problem eller en stor historie ud af, hverken bleen eller dét at sove uden ble. Vi prøvede for et stykke tid siden at tage ham op om natten for at tisse, og det virkede, men vi syntes det var synd - både for ham og for os :) - med den afbrudte søvn.
Jeg synes ikke det virker til at han ændrer karakter i de forskellige perioder – han har det lige godt i de perioder hvor han tisser om natten og skal have ble på og i de perioder hvor han ikke gør. Så jeg tror ikke tisseriet er udtryk for utryghed eller andet. Vi plejer at vente nogle nætter, for at se om det var en smutter, men efter et par nætter med en våd seng begynder vi med bleen igen – og tager den af, når den har været tør om morgenen i et stykke tid.
Jeg er nysgerrig for at høre hvad du mener om det – hvordan kan det være at vores søn kan have de her skiftende perioder, er det noget du har hørt om før? Synes du vi skal tage ham op om natten for at tisse, vil det være en god måde at hjælpe ham til at blive helt fri af bleen?
Kærlig hilsen
mor til en fem-årig.