Ble på i bilen?

2. juni 2004

Kategori:
Alder:
6 år

Ble på i bilen?

Vi har en forrygende søn på 6 år. Han er frisk og altid glad.
Han har dog et problem der gruer os. Når vi skal langt væk, f.eks. ferie eller til noget andet, laver han ALTID stort i bukserne.

Vi har sagt til ham, han skal sige til, så vi kan gå ind på et toilet, men det gør han ikke. Vi har både prøvet at skælde ham ud, men med det resultat at fuldstændig blokere for alt.
Vi har også sagt at hvis han gjorde det på wc'et ville han få en is eller noget andet. Men det hjælper kun få ...

Annonce

... gange.

Nu har far og jeg så besluttet han skal have ble på, for vi gider ikke det vasken bukser hele tiden. Nu har det stået på i snart et år og han har stadig ikke forstået at han skal gå på toilettet.

For at han føler sig som en "større" dreng, køber vi nogle bleer der ligner underbukser, de koster dog mange penge. De hedder Drynites.

Har du et råd til at han vil gå på toilet?, og et råd til billigere bleer, men så der ikke er figurer med mickey mouse eller noget andet sjov?

Venlig hilsen
Kirsten

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

8. januar 2024 | Opdragelse | 6 år, 8 mdr.

Dårlig opførsel og drillerier

Hej Helen. Tak for dine tidligere gode svar til storebror der i dag er 15...

11. september 2023 | Renlighed | 5 år, 3 mdr.

Toiletproblemer

Hej, Jeg har tidligere skrevet omkring vores datters "lave stort" problem på...

18. juli 2023 | Opdragelse | 5 år, 10 mdr.

SFO/skolestart - ked af at være væk fra mor

Kære Helen Jeg er i syv sind og har brug for et godt råd og gerne nogle...

Annonce

Viden om børn:

Jordemoder

En jordemoder er uddannet til at hjælpe gravide, fødende og nye familier. Når du bliver gravid, så skal du i første omgang kontakte din læge. Lægen vil herefter automatisk sørge for at give besked til dit fødested, og dermed en jordemoder, som så vil indkalde dig til undersøgelse.

Som gravid er du, så vidt det er muligt, tilknyttet een jordemoder i hele graviditetsforløbet. Du (og din partner) vil blive kaldt til samtale og undersøgelser løbende gennem hele graviditeten, og I...

Læs mere i Babylex

Børnemad

De første måneder at barnets liv kalder man for mælkeperioden, da barnets mad udelukkende består af mælk. Barnet ernæres her enten af modermælk eller af modermælkserstatning. Når barnet er mellem 4-6 mdr kan barnet begynde at få lidt skemad.

Den periode som afløser mælkeperioden kaldes overgangsperioden. Den varer til barnet er ca. 9 mdr gammelt. Det er overgangen fra flydende mad, til mad med struktur og klumper til mere og mere bid og mad i stykker, til at barnet kan spise mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit svar angående min datter, som græd sig selv i søvn. For første gang i lang tid havde jeg en rigtig god fornemmelse i kroppen efter at have læst dit svar. Jeg kunne mærke, at du fik sat mange af de rigtige ord på situationen.

Tak fra Sanne, mor til pige på knap 4 måneder.