Brev:
Svær alder - 3 år, 10 mdr.
7. maj 2008
Alder:
3 år, 10 mdr.
Svær alder - 3 år, 10 mdr.
Hej Helen.
Tak for en super brevkasse. Jeg har hidtil fulgt ivrigt med på sidelinien, men nu synes jeg vi har brug for noget mere konkret hjælp.
Vi har en søn på 3 år som er meget svær at finde ud af. Han har et meget hidsigt temperament, som virkelig kommer frem når der er noget han ikke må.
Vores egentlige problem(er) er nok at han slår, bider og sparker, det kan komme helt umotiveret når vi sidder på gulvet og leger med ham eller hvis vi bare sidder ligeså stille i sofaen og læser en bog for ham. Det kan også komme bare vi sidder for os selv og snakker, ser fjernsyn eller kigger på han leger. Hvad kan vi gøre ved det?
Vi har prøvet at skælde ham ud både højt og lavt, sendt ham på værelset hvis han bliver ved, holdt ham i et fast greb ind til os indtil han slapper af og så har vi prøvet at tjatte lidt til ham for at han kan se det er træls eller gør ondt. Vi har også prøvet simpelthen og gå fra ham når han begynder med de ting, hvilket så resultere i at han bliver stik tosset og råber og skriger.
Han svarer helt utroligt igen, hvis der er noget han ikke må og vi siger det til ham så er svaret: Du er dum mor, man må, det er jeg nødt til eller også sætter han sig simpelthen ned og skriger.
Ud over det har vi en rigtig dejlig dreng der lige er blevet storebror, hvilket han klarer til bravur. Der er en anelse misundelse, men det er nok fordi lillebror har døjet meget med maven og har derfor grædt meget og så også været meget på arm.
Jeg håber du kan hjælpe os lidt vidre, det har stået på utroligt længe også lang tid før han blev storebror.
Hilsen den hjælpeløse