Brev:
Tandbørstning - 4 år
24. oktober 2006
Alder:
4 år
Tandbørstning - 4 år
Hej Helen
Jeg har tidligere draget nytte af dine råd med gode resultater og prøver derfor igen.
Min kære datter som netop lige er fyldt 4 år den 1. oktober, vil ikke have børstet tænder, det er nu kommet dertil at jeg er nødt til at holde hende. Jeg kan ikke lide at jeg skal holde hende, da engang gjorde det hende ikke noget, men nu er det en kamp og bliver som regel en dårlig afslutning på dagen.
Mit overskud til at tage disse kampe er blevet mindre, måske fordi jeg er gravid i uge 34, at jeg er træt. Det medfører at jeg ikke føler mig som den bedste mor i verden også p.g.a. nogle komplikationer i graviditeten gør, at jeg kun kan sidde på gulvet og lege andet i højst 10 min., kan ikke gå ture, bære hende eller bare gøre det man plejer for at aktivere hende.
Tandbørstningen er dog det største problem vi har og vil så gerne finde den ultimative løsning. Det har lykkes mig nogen gange at lave et rollespil, hvor hun er en hund, der skal have børstet sine skarpe tænder, det gør at hun glemmer, hvem det egentlig er som skal have børstet tænder, men det er kun en gang i mellem det virker.