Hvorfor bider min dreng? - 12 mdr.

19. oktober 2023

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Hvorfor bider min dreng? - 12 mdr.

Kære Helen

Min dreng er netop blevet et år. Han er i alle henseender velfungerende, synes jeg, men desværre er han begyndt at bide.

Han bliver ikke længere ammet, og han har aldrig ville acceptere en sut, så jeg har tænkt, at det måske skyldes, at han har et suttebehov, som ikke bliver stillet?

Han bider ofte, når han er træt. Men han kan også sagtens bide ud af det blå, når vi f.eks. sidder og hygger. I går aftes bed han mig pludselig i læggen, da jeg stod ved komfuret og var i gang med at lave aftensmad...

Jeg synes vi har prøvet alt: Ignorere ham og ...

Annonce

... lade som ingenting, gøre det modsatte og sige "Nej!" og "AV!". Så griner han ofte bare.

Vi har også forsøgt at aflede ham og give ham nogle bidedyr osv. at bide i.. intet virker. Det virker som om, at alt hvad vi gør bare preller af på ham og han bider bare igen.

Hvorfor bider han og hvordan skal vi reagere, når han bider? Jeg vil rigtig gerne vænne ham af med bideriet, for jeg er efterhånden rigtig bange for, at han vil bide andre, og det gør virkelig ondt, når han bider.

Hvordan lærer jeg ham, at man ikke må bide?

Håber du kan hjælpe:)

Tak fra
Lise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

K-vitamin til baby

Sundhedsstyrelsen (og WHO) anbefaler, at alle nyfødte babyer får K-vitamin lige efter fødslen. Dette gives som injektion i låret og er med til at forhindre indre blødninger. Når barnet har fået K-vitamin denne ene gang, skal det ikke gives igen.

Børn der ammes, får ikke ret meget K-vitamin via modermælken, og det betyder, at de har større risiko for K-vitaminmangel. K-vitamin dannes også i vores tarmsystem, og da nyfødte børn har et umodent tarmsystem, vil de ikke selv kunne...

Læs mere i Babylex

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil bare sige tak.

Jeg er så glad for at det er muligt at vende de mange store, svære tanker med dig her.. Det er virkelig en stor, stor hjælp :)

Knus fra mig