Brev:
Hvorfor bider min dreng? - 12 mdr.
19. oktober 2023
Alder:
12 mdr.
Hvorfor bider min dreng? - 12 mdr.
Kære Helen
Min dreng er netop blevet et år. Han er i alle henseender velfungerende, synes jeg, men desværre er han begyndt at bide.
Han bliver ikke længere ammet, og han har aldrig ville acceptere en sut, så jeg har tænkt, at det måske skyldes, at han har et suttebehov, som ikke bliver stillet?
Han bider ofte, når han er træt. Men han kan også sagtens bide ud af det blå, når vi f.eks. sidder og hygger. I går aftes bed han mig pludselig i læggen, da jeg stod ved komfuret og var i gang med at lave aftensmad...
Jeg synes vi har prøvet alt: Ignorere ham og lade som ingenting, gøre det modsatte og sige "Nej!" og "AV!". Så griner han ofte bare.
Vi har også forsøgt at aflede ham og give ham nogle bidedyr osv. at bide i.. intet virker. Det virker som om, at alt hvad vi gør bare preller af på ham og han bider bare igen.
Hvorfor bider han og hvordan skal vi reagere, når han bider? Jeg vil rigtig gerne vænne ham af med bideriet, for jeg er efterhånden rigtig bange for, at han vil bide andre, og det gør virkelig ondt, når han bider.
Hvordan lærer jeg ham, at man ikke må bide?
Håber du kan hjælpe:)
Tak fra
Lise