Skrigeri - 3 år, 8 mdr.

5. februar 2023

Kategori:
Alder:
3 år, 8 mdr.

Skrigeri - 3 år, 8 mdr.

Kære Helen

Jeg har fået en udfordring jeg ikke kan finde ud af at greje.

Min pige er 3½ år og en skøn pige. Hun kan, som alle andre, blive ked af det. Min udfordring er hun er begyndt at gøre det så helt afsindig højt! Hun skriger nærmest når hun græder! Det er lige meget om det er noget der gør virkelig ondt, noget hvor hun gerne vil have opmærksomhed, når hun er træt og verden går imod.

Jeg er der selvfølgelig gerne for hende, men det er for højt. De ...

Annonce

... andre børn trækker sig fra hende, fordi det er så højt. Hun kan jo gøre det ud for brandalarmen på en stille søndag.

Jeg kan også mærke jeg trækker mig lidt, fordi det gør decideret ondt i ørene. Jeg tror hun kan mærke det, for hun er blevet mere opmærksom og laver "skuespil" ked af det. Jeg synes hun skal trøstes uanset, for det er jo, i min optik, fordi hun har brug for at mærke kærligheden.

Har du nogle gode fif?

Kærlig hilsen
en snart halvdøv mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

Køkkenhygiejne

Når man laver mad til småbørn er god køkkenhygiejne særligt vigtig. Små børns forsvar overfor bakterier er mindre end voksnes, og derfor får børn lettere ondt i maven eller får en maveinfektion.

- Undgå at sprede bakterier mellem madvarer. Hold f.eks. rå grøntsager adskilt fra råt kød, så der ikke kommer jordbakterier på kødet, og så der ikke kommer bakterier fra kødet på grøntsagerne.

- Hold også rå madvarer adskilt fra mad, der er klar til at blive spist. Det...

Læs mere i Babylex

Udslæt - hos børn

Børn kan få mange forskellige slags knopper og udslæt. Det kan være svært at afgøre, om det bare er noget forbipasserende, og hvis du er i tvivl, så kontakt altid lægen. De mest almindelige former for udslæt hos babyer er:

- Ble-eksem: Voldsom rød numse, knopper, og det kan være smertefuldt. Det kan skyldes at barnet ikke tåler det materiale, som engangsbleen er lavet af, og det kan derfor være en fordel at prøve et andet blemærke. Det kan også skyldes, at barnets hud reagerer på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Hvor blev jeg glad for, at du også mener, at min moderlige intuition har noget på sig. At få at vide at ens intuition kan være ok, giver selvtillid. Giver troen på, at man godt kan finde ud af at være mor...

TAK, Lene