Brev:
Opførsel og opdragelse
29. februar 2016
Alder:
5 år, 1 mdr.
Opførsel og opdragelse
Kære Helen,
Vores søn på 5 år er en dejlig, glad og aktiv gut. Men vi oplever nogen gange at han opfører sig lidt ærgeligt. Som et eksempel havde vi en rigtig fin aften og har hygget os meget sammen. Når tiden kommer til at han skal sove så bliver han puttet af mor eller
far´- vi bliver hos ham cirka 10 minutter. Så siger vi godnat og går og lader hans dør stå åben, for det har han det bedst med.
Kort tid efter så hører jeg at han begynder at spytte og da jeg går ind så ser jeg at han har spyttet på gardiner, dynen og hans pude. Dette bliver jeg rigtig ked af at se og jeg spørger ham hvorfor at han har spyttet så siger han bare at det ved han ikke. Jeg fortalte ham også at jeg bliver ked af at se, at han spytter på vores ting.
Jeg ender med at konfiskere hans elskede bamser og han græder og råber og skriger.
Jeg bliver så ked af at en ellers så hyggelig aften bliver ødelagt. Jeg forstår ikke hvorfor at han opfører sig sådan, han ved jo godt at det må han absolut ikke. Måske er det bare fordi at han vil have at vi skal blive hos ham i længere tid.
Jeg ved ikke om det var forkert at tage hans bamser, men jeg tænker at selvom at han spyttede for en årsag som han har svært ved at beskrive, så er det alligevel vigtigt at han ved at han gjorde noget som var forkert.
Hvad ville have været den rigtige måde at takle ovenstående situation på?
Kærlig hilsen
frustreret mor