Aflevering i børnehaven

5. april 2014

Kategori:
Alder:
5 år

Aflevering i børnehaven

Kære Helen

Vi har en dejlig 5 årig dreng, der går i børnehave (integreret med vuggestue). Børnehave har et højt fagligt pædagogisk niveau og vi er generelt meget glade for institutionen. Men vi har fra tid til anden oplevet, at han bliver ked af at blive afleveret. Der kommer 100 undskyldninger og protester, såsom: Jeg ved ikke, hvem jeg skal lege med, hvem skal så hjælpe mig med mit tøj, hvad skal jeg lave, jeg vil ikke i børnehave, hvorfor skal jeg i børnehave osv. Det tager op til ½ time og få sagt farvel. Hverken min mand eller jeg vil gå fra ham, når han græder, da det ...

Annonce

... bliver en dårlig start både for ham og os. Vi har fået fortalt af pædagogerne, at så snart vi er gået, går han i gang med at lege og han er ikke ked af det resten af dagen.

Vores dreng er enebarn og får selvfølgelig meget opmærksomhed, når vi er hjemme og der er ingen tvivl om at vi hygger os, når vi er sammen. Han er i øvrigt ikke blevet passet så meget af andre.

Spørgsmålet er så, hvordan får vi vendt situationen, hvordan får vi en nemmere aflevering, hvad er koden, som vi ikke kan knække? :-)

Håber du kan give os nogle gode råd. På forhånd mange tak :-)

Mange hilsner
A & S

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

28. november 2023 | Opdragelse | 4 år, 8 mdr.

Udfordringer med opdragelse af 4 årig

Hej Helen Mit spørgsmål drejer sig om opdragelse - både generelt og...

20. november 2023 | Opdragelse | 4 år, 8 mdr.

Ikke så robust 4,5 årig

Kære Helen. Vi er forældre til en søn på 4,5 og en datter på 2 år. Vores...

11. september 2023 | Renlighed | 5 år, 3 mdr.

Toiletproblemer

Hej, Jeg har tidligere skrevet omkring vores datters "lave stort" problem på...

14. august 2023 | Sovevaner | 4 år, 4 mdr.

Hvordan putter jeg to børn alene?

Hej Helen Jeg skriver for at høre om du har et godt råd. Vi har en dreng...

Annonce

Viden om børn:

Børnemad, færdiglavet

Færdiglavet babymos er lavet af kontrollerede råvarer og gjort holdbart ved varmebehandling. Det er intet ernæringsmæssigt i vejen med de færdiglavede børnemadsprodukter. Hjemmelavet mad er dog lige så godt.

Vær opmærksom på at færdiglavet børnemad let bliver for findelt i konsistensen og det er vigtigt at barnet stille og roligt vænnes til familiemad og også tilbydes mad, som kræver en vis tyggefunktion og som indeholder naturligt "mere bid".

Du kan finde...

Læs mere i Babylex

Tænder

Der er stor forskel på, hvornår børn får deres første tænder. Nogle bliver født med en tand eller to. Andre er over et år før den første tand melder sig.

De fleste børn får dog deres første tænder omkring 6 mdr.´s alderen og vil have et komplet sæt tænder omkring 3 års alderen, dvs. 20 tænder.

Mange børn får ondt i gummerne, når tænderne bryder igennem. Her kan det hjælpe med en bidering, eller noget koldt at bide i f.eks. et stykke agurk. Skær en skive agurk på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en MEGET god brevkasse, hvad skulle jeg dog gøre uden den.

Mor til dreng knap 6 uger