Brev:
Aflevering i børnehaven
5. april 2014
Alder:
5 år
Aflevering i børnehaven
Kære Helen
Vi har en dejlig 5 årig dreng, der går i børnehave (integreret med vuggestue). Børnehave har et højt fagligt pædagogisk niveau og vi er generelt meget glade for institutionen. Men vi har fra tid til anden oplevet, at han bliver ked af at blive afleveret. Der kommer 100 undskyldninger og protester, såsom: Jeg ved ikke, hvem jeg skal lege med, hvem skal så hjælpe mig med mit tøj, hvad skal jeg lave, jeg vil ikke i børnehave, hvorfor skal jeg i børnehave osv. Det tager op til ½ time og få sagt farvel. Hverken min mand eller jeg vil gå fra ham, når han græder, da det bliver en dårlig start både for ham og os. Vi har fået fortalt af pædagogerne, at så snart vi er gået, går han i gang med at lege og han er ikke ked af det resten af dagen.
Vores dreng er enebarn og får selvfølgelig meget opmærksomhed, når vi er hjemme og der er ingen tvivl om at vi hygger os, når vi er sammen. Han er i øvrigt ikke blevet passet så meget af andre.
Spørgsmålet er så, hvordan får vi vendt situationen, hvordan får vi en nemmere aflevering, hvad er koden, som vi ikke kan knække? :-)
Håber du kan give os nogle gode råd. På forhånd mange tak :-)
Mange hilsner
A & S