Krise ved aftensmaden

10. marts 2014

Kategori:
Alder:
22 mdr.

Krise ved aftensmaden

Hej Helen.

Så har jeg igen brug for at spørge dig til råds.

Vores dreng er nu næsten 23 mdr. Han er en dejlig dreng, som er interesseret i mange ting, men også en dreng, som selv vil bestemme.

Vores problem gælder specielt aftensmaden. Han bliver hentet fra dagplejen ca. 16.30. Når vi kommer hjem får han lidt grønt/frugt. Jeg giver ham ikke så meget for at han kan spise aftensmad.

Jeg har prøvet at lave meget varieret mad, også mad som han førhen godt kunne spise, men nu vil han ofte ikke smage på det, men skubber tallerkenen væk.
I stedet vil han ned fra ...

Annonce

... sin stol og have mig med ind og lege. Er det okay at han ikke spiser noget til aftensmad, skal han tilbydes noget senere eller? Skal han have lov til hurtigt at komme ned fra stolen og i stedet lege?

Indimellem har han det med at smide ske eller tallerken på gulvet. Jeg forklarer ham på en bestemt måde, at det må han ikke, men han griner i stedet. Han siger kun få ord. Er det et udtryk for at han ikke har så stort et ordforråd endnu?

Et sidste spørgsmål: hvornår skal man tage man bøjlen af triptrapstolen?

Ser frem til at høre fra dig.

Kærlig hilsen
Andreas' mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Tænder

Der er stor forskel på, hvornår børn får deres første tænder. Nogle bliver født med en tand eller to. Andre er over et år før den første tand melder sig.

De fleste børn får dog deres første tænder omkring 6 mdr.´s alderen og vil have et komplet sæt tænder omkring 3 års alderen, dvs. 20 tænder.

Mange børn får ondt i gummerne, når tænderne bryder igennem. Her kan det hjælpe med en bidering, eller noget koldt at bide i f.eks. et stykke agurk. Skær en skive agurk på...

Læs mere i Babylex

Tandbørstning

For at undgå huller i tænderne skal barnet have børstet tænder, ligeså snart den første lille tand bryder frem.

Det er vigtigt at børste tænderne to gange om dagen - morgen og aften.

Gør det til en vane at børste tænderne hver dag og på et tidspunkt, hvor det passer ind i jeres rutiner - f.eks. om morgenen, når I står op, og om aftenen inden barnet skal i seng.

Brug en blød tandbørste, som passer til barnet alder. Børst både indvendig og udvendigt på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dine svar. Hvor er du bare dygtig. Tak for dine gode råd. Alle mine spekulationer er nu væk.. Vil prøve de ting du siger. Tak :)

Kærlig hilsen
Katrina, mor til dreng på 9 måneder