Brev:
Krise ved aftensmaden
10. marts 2014
Alder:
22 mdr.
Krise ved aftensmaden
Hej Helen.
Så har jeg igen brug for at spørge dig til råds.
Vores dreng er nu næsten 23 mdr. Han er en dejlig dreng, som er interesseret i mange ting, men også en dreng, som selv vil bestemme.
Vores problem gælder specielt aftensmaden. Han bliver hentet fra dagplejen ca. 16.30. Når vi kommer hjem får han lidt grønt/frugt. Jeg giver ham ikke så meget for at han kan spise aftensmad.
Jeg har prøvet at lave meget varieret mad, også mad som han førhen godt kunne spise, men nu vil han ofte ikke smage på det, men skubber tallerkenen væk.
I stedet vil han ned fra sin stol og have mig med ind og lege. Er det okay at han ikke spiser noget til aftensmad, skal han tilbydes noget senere eller? Skal han have lov til hurtigt at komme ned fra stolen og i stedet lege?
Indimellem har han det med at smide ske eller tallerken på gulvet. Jeg forklarer ham på en bestemt måde, at det må han ikke, men han griner i stedet. Han siger kun få ord. Er det et udtryk for at han ikke har så stort et ordforråd endnu?
Et sidste spørgsmål: hvornår skal man tage man bøjlen af triptrapstolen?
Ser frem til at høre fra dig.
Kærlig hilsen
Andreas' mor