Brev:
5-årig griner hånligt af alt
1. september 2013
Alder:
5 år, 4 mdr.
5-årig griner hånligt af alt
Hej Helen.
Jeg har en dejlig dreng på 5 år som jeg har en udfordring med. Han griner nemlig hånligt hvis jeg eller hans far irettesætter ham og hvis andre kommer til skade og bliver kede af det. Han ser meget op til og prøver at identificere sig med "bøllerne" i børnefilm. Vi har prøvet at sætte filmene i karantæne, så han ikke kan se dem, men det rører ham ikke.
Hvis han gør noget han ikke må, og jeg gerne vil snakke med ham om det, så prøver han at løbe væk fra mig (hvilket han har succes med, for han kan løbe hurtigere end mig) samtidig med han griner højlydt af mig.
Jeg ved simpelhen ikke hvad jeg skal stille op. Har prøvet at snakke med ham om det - men det griner han også af. Nogle aftener føler jeg mig nærmest på grådens rand pga frustrationer.
Ud over det er han jo en super kærlig, hjælpsom og dejlig dreng.
Hvordan skal jeg få ændret denne adfærd, som ofte skaber en dårlig stemning i hjemmet. Vores familie består af mig, børnenes far, vores søn på 5 og vores datter på 3.
Venlig hilsen
Annette