Brev:
Forslag til lege med og uden forældre
26. maj 2013
Alder:
5 år, 3 mdr.
Forslag til lege med og uden forældre
Hej Helen,
Har du nogle forslag til gode lege, som en 5-årig med fordel kan lege alene? Og også meget gerne nogle lege, som barn og voksen kan lege sammen - gerne noget det ikke altid kræver det helt store fra den voksne ovenpå en hård arbejdsdag ;-)
Vi hopper meget i trampolin, løber på rulleskøjter, cykler, spiller Vildkatten, Sorteper, Uno osv., tegner og maler og vores datter er faktisk også ret god til selv at finde på og lege selv, men ser også lidt for meget fjernsyn, fordi det er dejligt afslappende. Ikke noget der skal afskaffes helt, men blot minimeres! Hun elsker rollespil, men det er bla. her vi tit står af, fordi vi rent ud sagt ikke altid gider! Heldigvis gør legekammeraterne og også næsten altid bedsteforældrene, når de er på besøg :-)
Dvs. udfordringen er hverdagen, hvor alle er trætte og ikke altid orker ret mere og alligevel gerne vil lave noget sammen og også gerne udfordrer kreativitet, sprog, motorik osv.
Mange hilsner herfra :-)