Brev:
Opdragelse - 22 mdr.
17. juli 2012
Alder:
22 mdr.
Opdragelse - 22 mdr.
Hej Helen.
Jeg har en datter på 22 mdr. Hun er en meget selvstændig pige som har hendes egne meninger og har hun sat sig noget for vil hun det. Mit spørgsmål går på hvordan vi tackler hende, når vi på en stille måde prøver at forklare hende, at hun ikke må løbe væk fra os ell. men det ligner hun ikke hører hvad vi siger og alligevel løber. Går vi efter hender og tager hende op for at undgå hun løber ud på vejen eller lignende, skriger hun. Det samme gælder når vi spiser og hun sidder og prøver os af med at smide mad på gulvet, og jeg tydeligt kan se på hende at hun godt ved hun ikke må, så kan hun også godt finde på at skrige.
Vi er lidt forvirret over hvordan vi tackler de situationer, håber du kan hjælpe.
I det hele taget synes vi der sker en masse med vores datter i øjeblikket, hun prøver os af konstant og vil altid det modsatte af hvad vi siger eller ønsker. Det kan være meget frustrerende.
En andet spørgsmål jeg brænder inde med er om et barn i hendes alder forstår, hvis vi giver hende nogle ting, dukker, lego osv. som vi føler hun mangler, men hvor hun burde vente til hendes fødselsdag, så hun ikke tror gaver og ting bare er noget man får.
Jeg vil gerne have hun skal lærer at man skal ønske sig ting eller spare op. Jeg ønsker ikke hun skal lærer at det er en gavebod hun lever i.
Håber du forstår mit spørgsmål.
Jeg glæder mig til at hører dit svar.
Med venlig hilsen
Mor