Brev:
I tvivl om hvad vi gør ...
30. marts 2012
Alder:
3 år, 10 mdr.
I tvivl om hvad vi gør ...
Hej igen.
Så har vi brug for lidt gode råd om vores store dreng på snart 4 år.
Han er en skøn og glad dreng. han er meget vellidt. han er tider en lidt forsigtig fyr, og har altid fået plads til det.
Vi har normalt ikke mange konflikter med ham og for det meste er han meget fornuftig af en 4 årig at være....
Men lige pt oplever vi en del dumme konflikter, og vi er lidt i tvivl om hvordan vi skal tackle det...
Fx han er begyndt at plage en del om fx guf. når vi herhjemme først siger nej, så er det nej... men han bliver ved og ved, og nogle gange begynder han at daske til en og fx sige man er tarvelig.
Det vil vi selvfølgelig ikke have. så siger vi til ham, at vi ikke vil være sammen med ham når han slår, også kommer han ind på værelset hvor døren står åben, og jeg siger til ham, at meget gerne må komme ud, når han er sød og ikke slår mig. her bliver han meget ked af det og kalder og kalder på mig (han ved han må komme ud). Jeg går så ind igen på et tidspunkt, og fortæller ham, at jeg bliver ked af det, når han slår mig, og at han skal være sød. så går vi ud hånd i hånd og han får kram og kys.
Vi oplever en del af den slag konflikter med det forløb... men vi er i tvivl om vores konsekvens er god og fornuftig for den lille fyr???
Med venlig hilsen
Lea