I tvivl om hvad vi gør ...

30. marts 2012

Kategori:
Alder:
3 år, 10 mdr.

I tvivl om hvad vi gør ...

Hej igen.

Så har vi brug for lidt gode råd om vores store dreng på snart 4 år.

Han er en skøn og glad dreng. han er meget vellidt. han er tider en lidt forsigtig fyr, og har altid fået plads til det.

Vi har normalt ikke mange konflikter med ham og for det meste er han meget fornuftig af en 4 årig at være....

Men lige pt oplever vi en del dumme konflikter, og vi er lidt i tvivl om hvordan vi skal tackle det...

Fx han er begyndt at plage en del om fx guf. når vi herhjemme først siger nej, så er det nej... men han bliver ved og ved, og nogle gange begynder han at daske til en og fx sige man er tarvelig.
Det vil vi ...

Annonce

... selvfølgelig ikke have. så siger vi til ham, at vi ikke vil være sammen med ham når han slår, også kommer han ind på værelset hvor døren står åben, og jeg siger til ham, at meget gerne må komme ud, når han er sød og ikke slår mig. her bliver han meget ked af det og kalder og kalder på mig (han ved han må komme ud). Jeg går så ind igen på et tidspunkt, og fortæller ham, at jeg bliver ked af det, når han slår mig, og at han skal være sød. så går vi ud hånd i hånd og han får kram og kys.

Vi oplever en del af den slag konflikter med det forløb... men vi er i tvivl om vores konsekvens er god og fornuftig for den lille fyr???

Med venlig hilsen
Lea

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Sushi til gravide og ammende

Gravide og ammende må meget gerne spise sushi, og det kan være en udmærket måde at få varieret sit indtag af fisk på. Der er dog lidt forholdsregler du skal tage.

Fødevarestyrelsen pålægger både forhandlere, sushi-restauranter og øvrige leverandører at dybfryse fisken før den sælges. Fisken skal være frosset ned til til -20 grader i 24 timer for at komme eventuelle parasitter i fiskekødet til livs.

Vælger du at lave sushi selv, skal fisken på samme måde fryses ned...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk brevkasse, du giver os forældre nogle kompetente handlemuligheder som vi i vores familie har haft stor gavn af.

Tak fra børnenes mor og far