Brev:
Opdragelse - 5 år
27. november 2011
Alder:
5 år
Opdragelse - 5 år
Hej Helen.
Vi har 2 drenge på 5½ og en tæt på 3. Mit spørgsmål er om den store dreng.
Han er tit efter hans lillebror han slår og skubber ham, vi siger at han ikke må, vi har sendt ham på værelset, vi har sagt til lillebror at han må skubbe igen, for at se om storbror holder op, men han gør det stadig.. det skal lige sige de også kan lege sammen og de er glade for hinanden, og det er ikke fordi lillebror altid driller at han gør det..
Hvis vi feks. er hjemme ved mine forældre vil han ikke altid høre efter, og selvom vi siger han skal holde op nu, og han selv skal lege osv, det er så træls man skal blive gal og nu nogle gange og komme til at råbe efter ham, vi ved godt det er forkert, men vi bliver så irreteret på ham når han ikke vil høre efter, det skal så siges at det er slemt når han er træt, han kan ikke bare sætte sig ned når er træt, han er kørt helt op, og det ender med nogle gange vi køre hjem, vi er lidt trætte af det, og tænker på om det kun er os der har de problemer, og ikke kan finde ud af og opdrage vores børn.. Han er en kærlig og dygtig dreng...
F.eks. når vi er ved min bror, kan de ikke bare sidde og lege, de susser nogle gange rundt, de har ingen børn, for når vi er nogle steder hvor der er børn, er der ingen problemer... det gør det nok heller ikke bedre at min svigerinde er pædagog, og kan godt blive lidt skrap, og jeg kan ikke slappe af i min krop når vi er der, for jeg føler jeg bliver dømt, og hvis mine drenge kommer til at gøre noget de ikke må.
Jeg håber du kan komme med nogle råd:-)