Brev:
Pseudotvillinger
5. august 2011
Alder:
9 mdr.
Pseudotvillinger
Hej Helen
Jeg har to dejlige børn som er, hvad man kan kalde pseudotvillinger. Da jeg opdagede at jeg var gravid med nr 2. (hun var en surprise-baby) læste jeg i et blad at det var synd for børnene at få pseudotvillinger og det værste man kunne gøre var at få en dreng først og så en pige!!!
Jeg var lige ved at tude af forskrækkelse ind til jeg indså det morsomme i at man jo ikke selv bestemmer køn og i langt hen af vejen heller ikke, hvornår man bliver gravid så det er jo nogen pjat at skrive - jeg har dog ikke helt kunne slippe artiklen. Der stod bla. at drengen nemt ville få det svært fordi pigen ville være hurtigere til mange ting og han ville have svært ved at være en rigtig storebror.
Nu er min lille dreng en forsigtig og skrøbelig dreng - han er også glad og fuld af spilopper, men han tænker mange tanker og er utrolig omsorgsfuld og forsigtig. Min pige er stadig så lille så jeg endnu ikke helt ved hvordan hun er, men mit indtryk er at der er mere krudt i hende - hun kaster sig ud i flere ting, - kan tåle en del mere og virker i det hele taget mere robust.
Hvordan kan jeg sørge for at mine børn får mest mulig gavn ud af at de nu engang er den åhhh så farlige version af pseudotvillinger og hvad skal jeg være særlig opmærksom på?
Hilsen en mor til 2