Brev:
Hvornår forstår hun et nej?
12. maj 2011
Alder:
8 mdr.
Hvornår forstår hun et nej?
Hej igen :)
Vores datter er lige blevet 8 måneder, og er en meget glad, mobil og eventyrlysten lille pige.
Hun har kunnet kravle i en god måneds tid, og nu er hun også begyndt at rejse sig op af alt, og gå rundt om ting.
Det er jo super dejligt, men det gør jo også at der er endnu flere ting hun kan komme til, som hun ikke skal. Vi har selvfølgelig børnesikret hjemmet, men der er ting som fx. opvaskemaskinen, som hun bare ikke kan holde sig fra. Lige så snart den bliver åbnet skynder hun sig hen til den for at kravle op på lågen og rive skuffen ud.
Nu er det så, at vi er lidt i tvivl om det der "nej" hvor meget skal det bruges, og virker det overhoved? Lige nu gør vi det, når hun gør noget hun ikke må, at vi siger "nej" eller "det må du ikke" og så flytter vi hende hen til noget hun godt må lege med. Men, er det den "rigtige" måde at gøre det på?
Vi er ikke for meget for, for mange "nej´er" men vi går også ind for faste rammer, så det er jo vanskeligt :)
Med venlig hilsen