Brev:
Han kan ikke lide andre børn!
14. september 2010
Alder:
22 mdr.
Han kan ikke lide andre børn!
Hej igen :)
Jeg har et spørgsmål angående M, som nu nærmer sig de 22 måneder. Han er gået i vuggestue fra han var ca et år gammel, men han vil nu stadig gerne være hjemme hos mor og far.
Når jeg henter ham, løber han som oftest alene rundt, eller er i nærheden af en pædagog, han leger aldrig sammen med andre børn. Jeg ved godt han jo stadig er lille, men det er ikke kun at han ikke leger med andre børn, han råber faktisk meget højt "nej!" når de nærmer sig, selvom de måske stadig er flere meter væk. Er han mon bare "vuggestuetraumet" og tror de vil stjæle hans lejetøj? Han har faktisk et par gange kastet med sand efter børn der nærmede sig, og det er jo slet ikke så godt.
Han vil som sagt helst være sammen med os, men han er også glad for sine bedsteforældre, og kan græde kæmpetårer når de går, og han er også glad for sin fætter, som er 6 år ældre. Han begynder til gengæld fuldstændig at gå i panik når han ser sin kusine (der er 4 år gammel), der konstant prøve at kysse og røre ved ham, selvom vi plejer at være hurtige til at fjerne hende.
Hvad synes du, er det normalt? Går det over af sig selv? Har du nogle gode forslag til taktikker så han accepterer andre børn bedre? Og hvornår begynder børn egentlig at lege sammen?
På forhånd tak!