Brev:
Kost og raseri - 1 årig
10. juni 2004
Alder:
12 mdr.
Kost og raseri - 1 årig
Hej igen
Jeg skrev for et par måneder siden, om vores dreng som ikke vil spise hverken hvidt brød og absolut ikke rugbrød. Han vil helst bare ha' skemad.
Vi har prøvet dine gode råd af med at lade ham sidde selv med maden - drejer det sig om brød ender det aldrig i munden, altid på gulvet.
Andre ting er han blevet bedre til. Han er blevet interesseret i vores mad, og peger gerne og smager. Han elsker pastaskruer og spiser dem med alt - kødsovs, pesto o.s.v. Men ret meget andet er han ikke interesseret i. Vi byder ham alt, hvad vi selv får, men ikke ret meget bli'r det smagt på. Så vi har brug for lidt hjælp igen.
Lige nu er vi inde på (i samarbejde med vores dejlige dagplejemor) at tilbyde ham det de andre får til formiddag og eftermiddag. Når han ligesom er "kørt i stilling" der, vil vi forsøge med rugbrødet.
Mit spørgsmål er nu: hvis han stadig nægter rugbrødet, vil han så bare sulte sig selv, eller gi'r han sig på et tidspunkt?
Det går os meget på, at vi har et barn på 1 år, som ikke har fået de gode kostvaner med. Vores SP siger, at vi skal ta' det roligt, han er bare ét af de børn, der kommer langsomt igang. Det er bare svært...
En anden ting er, at han har fået et utroligt hidsigt temperament. Vi er klar over at det følger med alderen og udviklingen, men vi vil gerne ha' nogle redskaber/værktøjer, så kan hjælpe ham bedst muligt igennem hans raserianfald.
Raserianfald har han ca. 5-6 gange om dagen - primært når han skal skiftes, ha' tøj på, op af badet, når morgenmaden serveres o.s.v. Han bli'r rigtig vred, spænder som en flitsbue og er svær at "kontrollere" alene. Han er svær at trænge ind til, svær at trøste o.s.v. Har du nogle gode råd der?
På forhånd tak for hjælpen
En mor...