Umulige børn og umulig mor eller omvendt

6. januar 2010

Kategori:
Alder:
4 år, 4 mdr.

Umulige børn og umulig mor eller omvendt

Hi Helen

Det er ved at være noget siden jeg har skrevet og vores børn er nu blevet Christofer 2 år og 7 mdr og Caroline 4 år og 3 mdr.

Dejlige børn med gode akriviteter som gymnastik, ridning, dans, børnehave og børnehave/skole (3 dage om uge). de er hjemme 2 hverdage og i weekenden hvilket er skønt - jeg har bare et lille problem eller måske et par stykker.

Caroline har meget svært ved at dele - er meget humørsvingende og vil meget gerne bestemme over Christofer. hvilket fører til en masse konflikter de to imellem - og det ender somregel ud i at jeg må hæve stemmen og skille dem ad. Jeg har svært ved at få Caroline til at lytte og "adlyde" mine beskeder til hende. Hun har en meget stærk vilje (nok arvet fra mor her...) og gir sig ikke - det ende nogen gange med at jeg må sende hende uden for døren eller op på ...

Annonce

... værelset.

Jeg bliver så sur at jeg ikke i den øjeblik kan tænke klart - selv om jeg ved at det ikke nytter at skælde ud og råbe af 2 små børn. jeg bliver ked af det og det gør de selvfølgelige også - jeg er bange for at jeg i længden kommer til at ødelægge vores forhold/tillid.

Er der nogen vej tilbage - har du nogen redskaber både til at takle Caroline når hun bliver "modsat og bestemmende" men også når mor her kommer helt op i det røde felt.

Generelt har jeg svært ved at takle når de er på tværs og hyler og skriger af raseri og formenligt frustration.
Kan nu måske anbefale en let næselig bog eller opslags bog. eller har du andre gode tips.

Er træt at af sige undskyld det var ikke med vilje mor blev sur eller/og sidde om aftenen og have de skidt over at jeg har været en dårlig mor igen...

urgent help...!
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

15. januar 2024 | Transport og ferie | 4 år, 1 mdr.

Ferie med børn

Kære Helen Vi er min mand, jeg, vores datter på 4 og dreng på 7 måneder på...

Annonce

Viden om børn:

Bleskift

Et nyfødt barn skal have skiftet ble ofte, i begyndelsen er det mellem 6 og 10 gange i døgnet.

Før bleskift er det rigtig godt, hvis man har samlet de ting man skal bruge sammen, så det er klar: vaskefad, vaskeklude, rene bleer, håndklæde, undertøj osv.

Spæde børn kan ikke lide at få alt tøjet af, så når bleen skal skiftes, så vil dit barn være mere rolig, hvis du lader det beholde noget af tøjet på imens. Det er derfor smart med bodystockings og lignende som kan...

Læs mere i Babylex

Lattergas ved fødsel

Lattergas er en blanding af ilt og kvælstofilte, som man indånder gennem en maske.

Lattergas bruges som smertestillende og er et tilbud til kvinder, der er i fødsel. Jordmoderen vejleder kvinden i, hvordan masken bruges - lattergas virker bedst, hvis du trækker vejret i masken, når du mærker, at der er en ve på vej, og så lægger masken fra dig igen, når veen klinger af.

Lattergas virker på den måde, at kvinden mærker smerten, men ikke lader sig gå på af den, og den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

tak fordi du eksisterer! I 6,5 måned - siden min søn kom til verden - har jeg benyttet mig af din hjemmesiden og læst adskillige hjælpsomme svar/spørgsmål/artikler mm. Hvilken lettelse i øvrigt, at en del førstegangsmødre føler det samme som jeg selv; overvældet af kærlighed, nervøs, urolig, lykkelig, nysgerrig, komplet for meget etc etc:)

Din kærlige og varme jargon gør, at man straks føler sig tryg i at “dele” ens liv og baby med dig!