Brev:
Umulige børn og umulig mor eller omvendt
6. januar 2010
Alder:
4 år, 4 mdr.
Umulige børn og umulig mor eller omvendt
Hi Helen
Det er ved at være noget siden jeg har skrevet og vores børn er nu blevet Christofer 2 år og 7 mdr og Caroline 4 år og 3 mdr.
Dejlige børn med gode akriviteter som gymnastik, ridning, dans, børnehave og børnehave/skole (3 dage om uge). de er hjemme 2 hverdage og i weekenden hvilket er skønt - jeg har bare et lille problem eller måske et par stykker.
Caroline har meget svært ved at dele - er meget humørsvingende og vil meget gerne bestemme over Christofer. hvilket fører til en masse konflikter de to imellem - og det ender somregel ud i at jeg må hæve stemmen og skille dem ad. Jeg har svært ved at få Caroline til at lytte og "adlyde" mine beskeder til hende. Hun har en meget stærk vilje (nok arvet fra mor her...) og gir sig ikke - det ende nogen gange med at jeg må sende hende uden for døren eller op på værelset.
Jeg bliver så sur at jeg ikke i den øjeblik kan tænke klart - selv om jeg ved at det ikke nytter at skælde ud og råbe af 2 små børn. jeg bliver ked af det og det gør de selvfølgelige også - jeg er bange for at jeg i længden kommer til at ødelægge vores forhold/tillid.
Er der nogen vej tilbage - har du nogen redskaber både til at takle Caroline når hun bliver "modsat og bestemmende" men også når mor her kommer helt op i det røde felt.
Generelt har jeg svært ved at takle når de er på tværs og hyler og skriger af raseri og formenligt frustration.
Kan nu måske anbefale en let næselig bog eller opslags bog. eller har du andre gode tips.
Er træt at af sige undskyld det var ikke med vilje mor blev sur eller/og sidde om aftenen og have de skidt over at jeg har været en dårlig mor igen...
urgent help...!
Mor