Min datter vil ikke spise aftensmad

11. november 2009

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Min datter vil ikke spise aftensmad

Kære Helen,

Vores datter på 8 måneder spiser ikke aftensmad, men drikker sin natflaske en halv time senere??!!

Vi har længe forsøgt at varierer maden, gå tilbage til grød, som hun elskede i starten, og endda forsøgt med frugt for at "teste" hendes sult. Intet virker! Vi har tænkt på, om det kan være fordi hun er træt og uoplagt, men hun sover altid en eftermiddagslur og viker glad og tilfreds. Ved de andre måltider spiser hun meget og elsker at sidde ved bordet. Hun vejer 8800 g. og er 79 cm

Hendes dag ser sådan ud:

Kl. 7.00-7.30:
Havregrød eller hirsegrød med frugt. vand af kop

Sover ½ time

Kl. 10.00-10.30:
A38 med havregryn/rugbrødssmulder og frugt. + nogle gange ½ bolle med ost. Vand af ...

Annonce

... kop.

Sover ca. 1 time

Kl. 13.00-13.30:
Rugbrødshapsere. Hun spiser alt, både makrel, leverpostej, pølse, ost, æg osv. Vand eller mælk af kop.

Kl. 15.00
Spiser en halv kiwi, banan eller pære.

Sover ½ time

Kl. 17.30
Aftensmad???? har prøvet med vores mad, grød, rugbrød osv. Hun vender hovedet, bliver ked af det og virker ikke sulten.

Kl. 18.30
180 ml. MME inden hun sover kl. 19.00-06.00.

Har du foreslag til hvordan vi får en succes ved aftenbordet? Jeg ville ønske at hun fik lidt mere grøntsager. Det bliver jo ikke til meget, når hun springer aftensmaden over. Til middag vil hun heller ikke spise grøntsagsmos, kartofler osv.

Synes du evt. vi skal justere dagens måltider??

Med venlig hilsen
Vicki

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Feberkrampe

Det lille barn evne til at kunne regulere sin temperatur er umoden. Det betyder, at nogle børn får krampe i forbindelse med, at de får feber. Temperaturen kan stige pludseligt, og når temperaturen stiger for hurtigt, kan temperaturreguleringscenteret i hjernen ikke følge med, og kramperne opstår.

Feberkramper opstår hos 2-5% af børn mellem 6 måneder og 5 år, og det er den hyppigste årsag til kramper hos børn. Feberkrampe er delvist arveligt, så end forældre eller søskende har...

Læs mere i Babylex

Babynest

En babynest er oprindeligt en svensk opfindelse, som efterhånden har spredt sig over hele verden. Også i Danmark er det meget populært at bruge en nest til sit barn.

En babynest kaldes også en babyrede, og den bruges til at lægge dit barn i, når du gerne vil have, at dit barn skal føle sig omsluttet og holdt, og du ikke selv kan have dit barn i armene. Det vil sige, at hver gang du lægger dit barn fra dig, fordi du f.eks. skal ordne vasketøj, lave mad, tale i telefon eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så er jeg tilbage i klubben igen, for nu er barn nummer to kommet til, og med ham nye udfordringer, for ingen børn er jo ens ;-) Og jeg trænger til lidt professionel hjælp fra en sundhedsplejerske, der ikke er bange for at have en mening.

Hilsen mor til to drenge