Brev:
Min datter vil ikke spise aftensmad
11. november 2009
Alder:
8 mdr.
Min datter vil ikke spise aftensmad
Kære Helen,
Vores datter på 8 måneder spiser ikke aftensmad, men drikker sin natflaske en halv time senere??!!
Vi har længe forsøgt at varierer maden, gå tilbage til grød, som hun elskede i starten, og endda forsøgt med frugt for at "teste" hendes sult. Intet virker! Vi har tænkt på, om det kan være fordi hun er træt og uoplagt, men hun sover altid en eftermiddagslur og viker glad og tilfreds. Ved de andre måltider spiser hun meget og elsker at sidde ved bordet. Hun vejer 8800 g. og er 79 cm
Hendes dag ser sådan ud:
Kl. 7.00-7.30:
Havregrød eller hirsegrød med frugt. vand af kop
Sover ½ time
Kl. 10.00-10.30:
A38 med havregryn/rugbrødssmulder og frugt. + nogle gange ½ bolle med ost. Vand af kop.
Sover ca. 1 time
Kl. 13.00-13.30:
Rugbrødshapsere. Hun spiser alt, både makrel, leverpostej, pølse, ost, æg osv. Vand eller mælk af kop.
Kl. 15.00
Spiser en halv kiwi, banan eller pære.
Sover ½ time
Kl. 17.30
Aftensmad???? har prøvet med vores mad, grød, rugbrød osv. Hun vender hovedet, bliver ked af det og virker ikke sulten.
Kl. 18.30
180 ml. MME inden hun sover kl. 19.00-06.00.
Har du foreslag til hvordan vi får en succes ved aftenbordet? Jeg ville ønske at hun fik lidt mere grøntsager. Det bliver jo ikke til meget, når hun springer aftensmaden over. Til middag vil hun heller ikke spise grøntsagsmos, kartofler osv.
Synes du evt. vi skal justere dagens måltider??
Med venlig hilsen
Vicki