Brev:
Problemer med tandbørstningen
2. november 2009
Alder:
12 mdr.
Problemer med tandbørstningen
Hej Helen.
Det er nu noget tid siden jeg har skrevet til dig omkring min søn Marcus, som nu er blevet 12 ½ måned - som tiden dog flyver.
Han trives skønt, kravler derudaf, går med os i hænderne og er en rigtig lille ballademager :)
Nå, men mit/vores "problem" omhandler den kære tandbørstning. Du får sikkert mange spørgsmål omkring det, men det fylder virkelig meget i mit hoved for tiden. Problemet er, at Marcus overhovedet ikke vil have børstet tænder. Han skriger, som har vi slået ham, slår ud efter os, sparker osv osv for at udtrykke at det her synes han ikke om.
Jeg har prøvet forskellige tandbørster, forskellige tandpastaer, leg med tandbørsten, distrahering, sang, dyrelege hvor vi skal fange de farlige dyr i munden- intet hjælper. Min mand og jeg skiftes til at børste tænderne, så det ikke altid er mig der er "skurken". Når mormor og morfar er på besøg, så får de lov at børste tænder på ham, og det siger han intet til, han åbner gladeligt munden.
De skal jo børstes de kære tænder, men vi føler det virkelig som et overgreb på vores søn hver morgen og aften, og tit så lukker han bare munden i, og så bliver tænderne ikke børstet særlig godt jo. Vil nødig have at han allerede nu skal døje med huller i tænderne osv :( Øv øv, vi aner ikke hvad vi skal gøre- synes det er så synd for Marcus at det skal være sådan en kamp. Hvis bare han kunne forstå, at han jo gør det meget værre end det er.
Har du nogle gode råd, kære Helen? Alt modtages med kyshånd, glæder mig til at høre fra dig :)
Med venlig hilsen
Marcus' mor
PS: vil egentlig også lige give dig ros for denne fantastiske brevkasse, og for dine altid fyldestgørende svar :)