Brev:
Hustyran
7. maj 2009
Alder:
3 år, 10 mdr.
Hustyran
Hej Helen,
Vi har før haft kontakt til dig vedr. vores dreng på snart 4 år. Han er en meget temperamentsfuld herre hvis humør er endt med (ofte) at styre hele huset. Han er samtidig en meget kærlig og skæg dreng, men han er ofte ubøjelig og meget ender i konflikter.
Eks: Hver morgen vil han have yougurt. Han vil ikke have noget på - kun yougurt. Vi har fortalt ham adskellige gange at han meget gerne må få det, men at der skal drys på (cornflakes, havregryn etc) for at det mætter. Vi tilbyder en rugbrødsmad med lidt marmelade og så bagefter kan han få en portion yougurt. Faktisk har jeg et lille ritual med at sætte mad, cacaomælk med sugerør og hans vitaminpille frem til ham i håb om at idag vil der ikke være konflkikter. Den rigtige tallerken, hans ynglingsske osv.....
HVER gang han ikke får sin vilje eller noget går ham imod, ender det i skrig og skrål..... Så er det dumme lortemor og skrig, spark og flitsbue. Og han kan skrige meget højt. Han kaster med ting og flipper helt ud. Samtidig ender han jo med at blive rigtig ked af det.
Vi har ignoreret ham, føjet ham, sendt ham på værelset og forsøgt at tale ham til fornuft. Det skal siges at lige så snart han bliver "god" igen, så er vi der med kys og kram.
Min mand mener ikke at jeg er konsekvent nok, mens jeg ofte mener at han er for hård. Det tærer så meget på resten af familien. Storebror orker ikke at stå op fordi han allerede fra morgenstunden kan høre når lillebror skriger.
Han råber også når han er glad - og vi bliver simpelthen så trætte i hovedet allesammen.
Vi har været tilknyttet et familieværksted hvor vi har fået hjælp til at "styre" den lille mand. Og vi fik mange værktøjer men det synes bare slet ikke at hjælpe mere.
Tak for en rigtig god brevkasse - som jeg er sikker på hjælper mange børnefamilier hver dag:-)
Mor med stort M