Hustyran

7. maj 2009

Kategori:
Alder:
3 år, 10 mdr.

Hustyran

Hej Helen,

Vi har før haft kontakt til dig vedr. vores dreng på snart 4 år. Han er en meget temperamentsfuld herre hvis humør er endt med (ofte) at styre hele huset. Han er samtidig en meget kærlig og skæg dreng, men han er ofte ubøjelig og meget ender i konflikter.

Eks: Hver morgen vil han have yougurt. Han vil ikke have noget på - kun yougurt. Vi har fortalt ham adskellige gange at han meget gerne må få det, men at der skal drys på (cornflakes, havregryn etc) for at det mætter. Vi tilbyder en rugbrødsmad med lidt marmelade og så bagefter kan han få en portion yougurt. Faktisk har jeg et lille ritual med at sætte mad, cacaomælk med sugerør og hans vitaminpille frem til ham i håb om at idag vil der ikke være konflkikter. Den rigtige tallerken, hans ynglingsske osv.....

HVER gang han ikke får sin vilje eller noget går ham imod, ender det i skrig og skrål..... Så er det dumme lortemor og skrig, spark og ...

Annonce

... flitsbue. Og han kan skrige meget højt. Han kaster med ting og flipper helt ud. Samtidig ender han jo med at blive rigtig ked af det.

Vi har ignoreret ham, føjet ham, sendt ham på værelset og forsøgt at tale ham til fornuft. Det skal siges at lige så snart han bliver "god" igen, så er vi der med kys og kram.

Min mand mener ikke at jeg er konsekvent nok, mens jeg ofte mener at han er for hård. Det tærer så meget på resten af familien. Storebror orker ikke at stå op fordi han allerede fra morgenstunden kan høre når lillebror skriger.
Han råber også når han er glad - og vi bliver simpelthen så trætte i hovedet allesammen.

Vi har været tilknyttet et familieværksted hvor vi har fået hjælp til at "styre" den lille mand. Og vi fik mange værktøjer men det synes bare slet ikke at hjælpe mere.

Tak for en rigtig god brevkasse - som jeg er sikker på hjælper mange børnefamilier hver dag:-)

Mor med stort M

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

Gluten til baby

De fleste børn kan tåle gluten, og gluten kan introduceres til barnet i 4-6 måneders alderen under hensyntagen til de anbefalinger, der i øvrigt gælder om variation i kosten, når skemad gives til småbørn.

Hidtil sagde man, at spædbørn ikke måtte introduceres til gluten før efter 6 måneders alderen, men disse anbefalinger blev i 2015 lavet om, da der ikke er fundet videnskabelig dokumentation for at vente med at introducere gluten.

Gluten findes især i hvede, mens...

Læs mere i Babylex

Navn - navngivning

Alle børn skal have et navn - mindst et fornavn og et efternavn. Og dit barn skal have sit navn, før det fylder 6 måneder. I kan give jeres barn et navn på to måder: Enten ved dåb i folkekirken eller ved at ansøge om navngivning via Borger.dk.

Der er i princippet ikke nogen begrænsninger på antallet af fornavne, som du må kalde dit barn. Men der er regler for, hvilke navne du kan give dit barn. Som hovedregel må du ikke vælge et navn, der kan være til ulempe for dit barn.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusinde tak for en informationsrig hjemmeside og nogle virkelig fantastiske bøger om børn! Jeg har erhvervet mig hele din bog-serie og efter at have læst dem, bruger jeg dem stadig ofte som opslagsværk. Tak for dem!

Venlig hilsen
Cecilie