Kræsen dreng - 4 år, 11 mdr.

17. november 2008

Kategori:
Alder:
4 år, 11 mdr.

Kræsen dreng  - 4 år, 11 mdr.

Hej Helen,

Jeg er mor til snart 5 børn, men min søn på næsten 5 år kan stort set ikke lide noget aftensmad. Jeg har nu siden han begyndte på rigtig (fast føde) mad for over 4 år siden prøvede at få ham til at spise frugt og grøntsager, men han kan kun lide røde æbler og overhovedet ikke noget andet.

Jeg har prøvet med alle de råd jeg overhovedet har kunne finde. Både med små skåle med diverse grønt i og det samme med frugt. Og ligeledes er det med aftensmad, det eneste han kan lide er pizza, kyllingnuggets og pastaskruer med ketchup og så frikadeller. Han spiser ingen form for kartofler, ris, spaghetti, sovs eller grøntsager.

Mine andre børn er ikke så kræsen og vi andre i familien spiser en del grønt og frugt. Han kan godt ...

Annonce

... lide rugbrød, men det kan han jo ikke få både middag og aften. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg snart skal gøre ved det, det er blevet et stort problem at han er så kræsen. Han er ikke overvægtig, men er glad for søde sager, men vi prøver at holde igen med det, så han ikke får det i hverdagene.

Til sidst skal det lige nævnes at vi har en restaurant, hvor vi jævnligt spiser om sommeren, og i den forbindelse får de jo lov til selv at vælge havd de vil have at spise, men den har vi kun haft i to år, og han har været kræsen siden han var 9 måneder gammel.

Jeg har snakket med min læge og sundhedsplejerske om det og deres råd om at tilbyde noget mere grønt har jeg afprøvet.

Jeg håber på at du kan hjælpe mig!

Venlig hilsen
Mor til 5

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

28. november 2023 | Opdragelse | 4 år, 8 mdr.

Udfordringer med opdragelse af 4 årig

Hej Helen Mit spørgsmål drejer sig om opdragelse - både generelt og...

20. november 2023 | Opdragelse | 4 år, 8 mdr.

Ikke så robust 4,5 årig

Kære Helen. Vi er forældre til en søn på 4,5 og en datter på 2 år. Vores...

11. september 2023 | Renlighed | 5 år, 3 mdr.

Toiletproblemer

Hej, Jeg har tidligere skrevet omkring vores datters "lave stort" problem på...

Annonce

Viden om børn:

Appetit

Børns appetit varierer meget. Nogle gange spiser barnet meget i løbet af en dag og andre gange betydeligt mindre.

Det er helt i orden, så længe barnet trives, er aktivt og hverken bliver for tyk eller tynd. Og som udgangspunkt må du tro på at dit barn har en naturlig evne til at spise, når de tilbydes mad og til at sige fra, hvis det ikke har behov for mere.

Når man ammer ved man aldrig hvor meget barnet egentlig får og her må man tro på at hvis der kommer noget ud...

Læs mere i Babylex

Gravid vitaminer

Når du er gravid, er det ekstra vigtigt at spise sund og varieret - det, du spiser og drikker under graviditeten, har betydning for dit barns udvikling i livmoderen.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at gravide tager et tilskud af folsyre, D-vitamin og jern. Desuden anbefales gravide at få tilstrækkeligt med kalk, enten gennem kosten eller som tilskud.

Folsyre: 400 mikrogram folsyre daglig fra graviditeten planlægges til og med 3 måneder henne. Dette tages i form af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for hjælpen - det virker!!

Jeg vil takke dig for din støtte i vores søvnprojektet. Det virker så godt, at vi indimellem synes det er for godt/let til at være sandt. I går havde jeg veninder på besøg og alligevel var det så let som ingenting. Det er en lettelse og putningen er blevet en fornøjelse for alle parter.

Det var lange 5 uger for at få det til at fungere, men det hele værd!

Tusinde tak for din støtte.

Fra to nu langt mindre trætte forældre