Brev:
Kræsen dreng - 4 år, 11 mdr.
17. november 2008
Alder:
4 år, 11 mdr.
Kræsen dreng  - 4 år, 11 mdr.
Hej Helen,
Jeg er mor til snart 5 børn, men min søn på næsten 5 år kan stort set ikke lide noget aftensmad. Jeg har nu siden han begyndte på rigtig (fast føde) mad for over 4 år siden prøvede at få ham til at spise frugt og grøntsager, men han kan kun lide røde æbler og overhovedet ikke noget andet.
Jeg har prøvet med alle de råd jeg overhovedet har kunne finde. Både med små skåle med diverse grønt i og det samme med frugt. Og ligeledes er det med aftensmad, det eneste han kan lide er pizza, kyllingnuggets og pastaskruer med ketchup og så frikadeller. Han spiser ingen form for kartofler, ris, spaghetti, sovs eller grøntsager.
Mine andre børn er ikke så kræsen og vi andre i familien spiser en del grønt og frugt. Han kan godt lide rugbrød, men det kan han jo ikke få både middag og aften. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg snart skal gøre ved det, det er blevet et stort problem at han er så kræsen. Han er ikke overvægtig, men er glad for søde sager, men vi prøver at holde igen med det, så han ikke får det i hverdagene.
Til sidst skal det lige nævnes at vi har en restaurant, hvor vi jævnligt spiser om sommeren, og i den forbindelse får de jo lov til selv at vælge havd de vil have at spise, men den har vi kun haft i to år, og han har været kræsen siden han var 9 måneder gammel.
Jeg har snakket med min læge og sundhedsplejerske om det og deres råd om at tilbyde noget mere grønt har jeg afprøvet.
Jeg håber på at du kan hjælpe mig!
Venlig hilsen
Mor til 5