Brev:
Mad, appetit og forstoppelse - 5 mdr.
25. september 2017
Alder:
5 mdr.
Mad, appetit og forstoppelse - 5 mdr.
Hej ... igen :-)
Min dreng fylder 5 mdr om nogle dage.
Vi begyndte at give ham grød og mos pga hans størrelse, appetit og den interesse han udviste, da han var 4 mdr. Det gik rigtig godt, lidt for godt, faktisk. Jeg tro, jeg kom til at give ham for meget mad, fordi han virkede så interesseret. Det førte til lidt forstoppelse og mange urolige nætter. Nu har jeg skåret ned på portionerne og han får udelukkende mos af frugt og grønt. Noget, som skåner hans mave og han kan fordøje lidt bedre.
Han får ca 2-3 spiseskefulde to gange om dagen. Kl 11 og kl 17.
Men hvor han før kunne nøjes med at amme hver tredie time, vil han nu have minimum hver anden time. Døgnet rundt! Og de urolige nætter døjer han stadig med, ved siden af det øgede behov for at amme.
Af forskellige årsager har jeg også længe prøvet at supplere med mme. Det går fint i kop, men han kan ikke finde ud af og interesserer sig ikke for flasken.
På fredag er jeg nødt til at forlade hjemmet i 4-5 timer. Jeg er superstresset over det, men tanke på den seneste måneds uroligheder.
Hvad ville dit råd være? Både mht at få genetableret en god rytme i hverdagen og når man ikke kan komme uden om at skulle hjemmefra i nogle timer, uden baby!
Han sover i øvrigt tre gange om dagen, maks 45 min ad gangen. Jeg har dog ofte held til at få ham lullet i søvn igen, så han tager ca 1,5 time.
Venligst H