Klar til grød og mos?

13. juli 2017

Alder:
4 mdr.

Klar til grød og mos?

Hej Helen..

Min dreng på snart 4 måneder lider af silent refluks og nu os forstoppelse.
Han får både nexium 2 gange dagligt og 1/2 brev movicol (blandet med lidt sukker og kamillete ellers nægter han at drikke det). Jeg fuldammer men han er alligevel blevet forstoppet, trods, zoneterapi, cykling med ben osv.).

Min sundhedsplejerske kommer om en uges tid for at snakke opstart af grød/mos. Hun mener at det vil kunne afhjælpe hans refluks. Han virker ikke kognitiv til at være klar. Hun synes alligevel vi bør starte.

Når jeg ...

Annonce

... giver ham nexium og movicol skal det lokkes i ham, han virker ikke interesseret i vores mad når vi spiser, han sover ok om natten (afbrudt af 1-2 amninger).

Jeg er i tvivl om det er det rigtige at starte op på grød? Min mave fornemmelse siger mig at det er for tidligt. Jeg er bange for at jeg ved at presse ham yderligere, i forhold til medicin og mad, gør mere skade end gavn. At han fx. får endnu mindre lyst til mad, eller bliver mere forstoppet.

Hvad tænker du i forhold til det ovenstående?

Venlig hilsen
Mor til Johannes.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Tidlig født

Når børn bliver født før termintidspunktet taler man om for tidlig fødsel. En graviditet varer normalt ca 40 uger.

Børn der er født mellem uge 33 og uge 37, betegnes ofte "moderat tidlig født". Disse børn er altså født mellem 3-8 uger for tidligt.

Børn der er født mellem uge 29 og uge 32, betegnes normalt som "meget tidligt født". Disse børn er født mellem 9-12 uger for tidligt.

Børn der er født før uge 29, betegnes normalt som "extremt tidligt...

Læs mere i Babylex

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg har længe fulgt med i din brevkasse og har selv fået hjælp til mange "problemer" fra dine svar til andre! Du har været en stor hjælp uden du har vidst det ...!

Bedste hilsner
Sanne mor til dreng på 8 måneder