Udtrapning af natflasker

10. juli 2017

Alder:
9 mdr.

Udtrapning af natflasker

Kære Helen,

Mange tak for dit svar vedr. madstrejke. Vores dreng er begyndt at spise lidt mere, og din tidsplan er virkelig god. Han kan rigtig godt lide sin lille gaffel, så der bliver sat mad på, som sørme også bliver spist :-) Brød er stadig ikke et hit, men det kommer vel.

Vi er begyndt at give drømmeflaske kl. 23.30, men han vågner stadig kl. 4 og vil have mælk. Den er jeg så begyndt at trappe ud af med mindre pulver. I 5 dage har jeg givet 120 ml vand og 3 skeer pulver. Nu er jeg begyndt at give 120 ml vand og 2 ...

Annonce

... skeer pulver og vil gøre det i 5 dage og så ned på 1 ske osv.

Spørgsmålet er så, hvornår og hvordan vi trapper ud af drømmeflasken? Jeg er klar over, at det først er om nogen tid, da vi skal have hans mad om dagen til at fungere bedre. Han får flaske inden eftermiddagsluren og mme til sin godnatgrød.

Han starter i vuggestue i august, hvor han er 10 måneder, og der kan jo godt komme lidt knas i forhold til maden, da der jo sker forandringer.

Men hvornår tænker du, at drømmeflasken skal væk?

Med venlig hilsen
Sabine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Rød numse

De fleste børn får ind imellem en rød numse fordi urin og afføring irriterer huden. Nogle børn mere end andre.

For at forebygge rød numse, er det vigtigt at skifte bleen tit og brug af salver og cremer bør altid holdes på et minimum. Lad barnets hud lufttørre og brug kun mild sæbe, når der er afføring ellers vil rent vand de fleste gange være nok.

Tør numsen grundigt også i folderne og brug f.eks. en føntørrer til at lufttørre huden med, men pas på den ikke bliver...

Læs mere i Babylex

Kravle

De fleste børn begynder at kravle, når de er mellem 8-12 måneder gamle. Nogle børn kravler dog allerede i 6 måneders alderen, og andre børn springer kravlestadiet helt over.

Det er vigtigt, at barnet kravler, da det har stor betydning for barnets motoriske udvikling og kunnen senere i livet. Når barnet kravler styrkes armmusklerne, og barnet øver sig i at holde hovedet oppe og i at bevæge det frit i alle retninger. Det sker små rytmiske bevægelser i ryggen, som er vigtigt for at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når jeg føler mig dum, så skriver jeg til dig, hvor saglighed, oplysthed og empati mødes på det smukkeste. Tak for det!

Hilsen
Mor på 39