Brev:
Håndmad til baby
12. februar 2016
Alder:
5 mdr.
Håndmad til baby
Kære Helen.
Min dreng på godt 5 måneder er godt i gang med skemad. Han får majsgrød med frugtmos 2 gange dagligt og øver sig i gulerods- og kartoffelmos. Derudover får han MM og nogle gange MME (når far er alene med ham).
Det er min fornemmelse, at han ville være glad for at sidde med noget mad i hånden ind imellem, men jeg er usikker på, hvilke typer af frisk frugt og grønt, det er sikkert for ham at spise. Må han fx sidde med et stykke agurk eller banan? Er der en bestemt måde, jeg kan skære frugt og grønt på for at mindske risikoen for, at det ryger i den gale hals?
Som jeg tidligere har skrevet til dig, døjer han med ondt i maven, så jeg vil helst give ham noget, der ikke giver luft i maven.
Tak og venlig hilsen
Marie