Om mad og søvn i vuggestue

30. oktober 2012

Alder:
10 mdr.

Om mad og søvn i vuggestue

Hej Helen,

Vil prøve at stille dig nogle korte spørgsmål jeg har omkring vuggestuestart, det ender altid med jeg får skrevet en hel roman til dig ;-)

Victor vil selv spise med fingrene og bryder sig ikke rigtig om at blive madet mere, hverken med ske eller gaffel, man kan dog putte mad på gaffel, give ham den og han tager den så selv i munden. Men vuggestuen havde haft lidt problemer med at give ham frokost og han var blevet rigtig sur over at de prøvede at made ham - vil det mon vende når han vænnet sig til at være der ? Det er hans 3. indkøringsuge og han har sovet til formiddag dernede 2 gange indtil videre. De ville helst ikke ligge ham til lur, når han var blevet så ked/sur til frokost og han skal jo vænne sig til det.

I hans 2. indkøringsuge, måtte jeg melde ham syg torsdag og fredag med mellemørebetændelse og hoste, hvilket gjorde at han kun levede af mariekiks og en bid brød her og det. Nu hvor han er rask igen, synes jeg stadig hans kost er ret ensformig, fordi han bare ikke vil have andet end en ...

Annonce

... bolle, kiks og sidde med selv.

Men altså i vuggestuen kan man jo ikke bare give ham det hele tiden, så hvad Søren stiller man op der ? En aften vil han gerne have aftensmad og næste aften vil han ikke, og for at få en smule i ham, gir jeg ham en bolle, et stykke banan til selv at sidde med også spiser han lystigt, men jeg ville gerne have han begyndte at spise ordentligt igen (kartofler, grøntsager osv) .

Vi var gået fra 3 til 2 lure da han var ca 8 1/2 måned men nu hvor han er startet i vuggestue bliver det nogen gange til 3 korte lure og nogen gange til 2 lange, synes virkelig det svinger meget, han vågner jo op hvis han hører en af de andre børn også er det jo det, de prøver som sådan ikke at få ham til at sove videre. Men han skulle jo helst sove et par timer til middag, kommer det mon? Udover det har vuggestuen været rigtig gode mht putning og Victor virker tryg ved dem.

Ja, det blev vist til en del, håber du kan finde hoved og hale i mit brev, glæder mig rigtig meget til at hører fra dig :-)

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Vaccination

De danske sundhedsmyndigheder anbefaler følgende vaccinationer:

- 3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 1 og PCV7-1

- 5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 2 og PCV7-2

- 12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 3 og PCV7-3

- 15 mdr.: MFR 1

- 4 år: MFR 2 (pr. 1. april 2008)

- 5 år: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

- 12 år: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3

Læs mere i Babylex

Barnevogn

Når I skal købe en barnevogn er det vigtigt at I gør jer klart, hvad vognen hovedsageligt skal bruges til.

Skal den mest stå på altanen, eller skal den bruges til at gå lange ture med. Skal den kunne bæres op og ned ad trapper? Og skal den kunne være i bilens bagagerum?

Det er også vigtigt at tænke på årstiden. Både sommer, men især om vinteren, er det vigtigt at både kassen og kalechen er vandtæt. Om vinteren er det vigtigt, at både sider og bund er godt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid velovervejede og medfølende svar. Som førstegangsmor henter jeg megen støtte i din brevkasse.

Mor S - mor til pige på 6 måneder