Brev:
Ovenpå efter graviditet
11. marts 2010
Alder:
7 mdr.
Ovenpå efter graviditet
Hej Helen!
Kan man sige noget om, hvor hurtigt kroppen typisk kommer sig efter en fødsel og graviditet? Jeg har en veninde, der har født fem børn på seks år. Under en af de sidste graviditeter, fik hun af sin læge at vide, at det var en god ide at holde en længere pause mellem graviditeterne, for at kroppen skulle kunne nå at komme sig. Hvad vil rent fysisk være optimalt for kvindekroppen?
Jeg har selv født for 7 måneder siden. Jeg er stort set nede på min normalvægt igen (BMI ca.23), men taljen er bare fuldstændig væk... Der ud over har jeg alt for meget maveskind. Trækker maveskindet sig mere sammen, når der er gået 7 måneder, eller er det bare sådan her jeg skal vende mig til at se ud?
Med venlig hilsen
MTT