Brev:
Flaskenedtrapning og søvn
27. maj 2008
Alder:
9 mdr.
Flaskenedtrapning og søvn
Hej Helen
Jeg har lige et par spørgsmål
1) Min datter er fra 16 august så er nu ca 9 1/2 måned. Hvordan skal jeg trappe ned med flaskerne frem til hun er 1 år (hvor det er slut med flasker)?
Lige nu ser det sådan her ud:
Kl 8: havregrød
Kl 9: Flaske - 150 ml
Lur
kl 12: Rugbrød
Kl 13.30: Flaske -150 ml
Lur
Kl 16: Bolle/frugt
Kl 18: Aftensmad
Kl 19: Flaske- 250 ml
Godnat
... hvordan, hvornår og hvilke flasker skal jeg tage væk? Er det muligt helt at undgå at skulle give jern?
2) Vi har de sidste uger haft problemer med at få hende til at sove om aftenen. Hun plejer ellers at være nem at få til at sove om aftenen/natten. Men nu skriger og skriger hun. Vi har prøvet alt: at gå lidt rundt med hende, at sidde hos hende, at ae hende, at lade hende græde lidt og gå ind til hende og give hende sutten. Hvis vi tager hende op, er hun glad. Hun er træt, ved vi. Hun sover ellers fint om dagen og er glad om dagen - så det kan da ikke være tænder kan det?
Er det seperationsangst? Eller dårlig vane? Hvis hun er bange, vil vi jo gerne give hende tryghed.. på den anden side er vi bange for at give hende dårlige vaner ved at tage hende op.
Har du en ide om hvad det kan være og vigtigere: hvad skal vi gøre? Vi bruger hele vores aftener på det og til sidst giver hun så op og sover (enten i vores arme, på sofaen eller inde i sengen hvor vi har aet hende)
Venlig hilsen
Astrid