Flaskenedtrapning og søvn

27. maj 2008

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Flaskenedtrapning og søvn

Hej Helen

Jeg har lige et par spørgsmål

1) Min datter er fra 16 august så er nu ca 9 1/2 måned. Hvordan skal jeg trappe ned med flaskerne frem til hun er 1 år (hvor det er slut med flasker)?

Lige nu ser det sådan her ud:

Kl 8: havregrød
Kl 9: Flaske - 150 ml
Lur
kl 12: Rugbrød
Kl 13.30: Flaske -150 ml
Lur
Kl 16: Bolle/frugt
Kl 18: Aftensmad
Kl 19: Flaske- 250 ml
Godnat

... hvordan, hvornår og hvilke flasker skal jeg tage væk? Er det muligt helt at undgå at skulle give jern?

2) Vi har de sidste uger haft problemer med at få hende til at sove om aftenen. Hun plejer ellers at være nem at få til at sove om aftenen/natten. Men nu skriger og skriger hun. Vi har prøvet alt: at ...

Annonce

... gå lidt rundt med hende, at sidde hos hende, at ae hende, at lade hende græde lidt og gå ind til hende og give hende sutten. Hvis vi tager hende op, er hun glad. Hun er træt, ved vi. Hun sover ellers fint om dagen og er glad om dagen - så det kan da ikke være tænder kan det?

Er det seperationsangst? Eller dårlig vane? Hvis hun er bange, vil vi jo gerne give hende tryghed.. på den anden side er vi bange for at give hende dårlige vaner ved at tage hende op.

Har du en ide om hvad det kan være og vigtigere: hvad skal vi gøre? Vi bruger hele vores aftener på det og til sidst giver hun så op og sover (enten i vores arme, på sofaen eller inde i sengen hvor vi har aet hende)

Venlig hilsen
Astrid

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Kræsenhed

Når barnet er kommet i gang med skemaden, så er det meget vigtigt at introducere så meget forskelligt af familiens mad som muligt.

Når barnet først er blevet 1 år, så er appetitten og lysten til at smage noget nyt ikke særlig stor.

Prøv altid at servere det samme for barnet som I selv spiser og se altid ud som om I nyder maden. Lad være med at vise barnet for meget interesse, men lad det spise uden at presse det.

I må respektere at der er noget mad,...

Læs mere i Babylex

RS virus

RS-virus eller respiratorisk syncytialvirus er i vintermånederne den hyppigste årsag til akut bronkitis hos små børn og RS-virus kan også udvikle sig til lungebetændelse.

RS-virus er meget smitsomt og det rammer typisk børn under to år og ofte er børnene under seks måneder. Det er især større søskende, som smitter de mindre søskende, som så kan blive rigtigt syge og kræve indlæggelse. RS-virus er dog sjældent livstruende og barnet kommer sig igen uden men.

De...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for din uddybning – det var rart med et par konkrete forslag, og I aftes lykkedes det faktisk at sidde uden skrigeri… :)

Jeg tror at små skridt er den helt rigtige løsning, som du foreslog…

Dine svar hjælper altid UTROLIGT meget!

Tak, fra os i Tyskland