Lidt ekstra spørgsmål om flaske og dagplejestart

14. april 2008

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Lidt ekstra spørgsmål om flaske og dagplejestart

Hej igen.

Mange tak for dit super gode svar. Undrer mig, hvorfor min egen sundhedsplejerske ikke har sådan nogle råd, når hun kender min datter og jeg.

For det første vil jeg lige fortælle, at havregrynsbollerne bare er et stort hit. - De spises med stor velbehag...

Min datter er som sagt 8,5 måned, og i dit svar, forslår du op til 4 flasker i døgnet. Hvornår skal jeg begynde at trappe ned på flaskerne? Alle steder jeg søger svar, fortæller noget forskelligt.

Pt. får hun kun 3 flasker kl10, kl1330 og kl ca 20. Den samlede mme på en dag er ca 500ml. De 100ml er i havregrøden om morgenen. Udover det får hun ...

Annonce

... jo alm. mælk og lidt andre mælkeprodukter. (vællingen om aftenen er erstattet med alm. mme, da hun åbentbart sagtens kan undvære den.) Dvs hun får ingen mad fra kl 20 til kl 8.

Hun skal starte i dagpleje til maj. Der er hun så 9 måneder. (Min dagplejemor lød ikke til at være alt for begejstret for alle de flasker.)

Hun skal allerede afl. kl 640, og skal ha spist morgenmad hjemmefra. Hvornår er så et passende sengetid om aftenen.?
Vi plejer at spise aftensmad kl 18, og kl ca 19 får hun et bad hver aften.
Skal vi evt. spise lidt tidligere til den tid, eller hvordan?

Ser frem til dit svar.

Mange hilsner
Maria

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Slå

Det er forbudt ved lov at slå sit barn. Den såkaldte revselsesret blev afskaffet af Folketinget i 1997. At slå sine børn er således en ulovlig måde at opdrage på - og det gælder også "dask over fingrene", hvis det lille barn piller ved noget det ikke må. Et barn der bliver slået vil føle sig mindre værd.

Et barn der bliver slået er udsat for fysisk vold. Det kan være at barnet får en lussing, en endefuld, at barnet bliver sparket, rusket, brændt med cigaretter eller lignende....

Læs mere i Babylex

Fødetaske

En fødetaske er den taske, som du skal bruge, imens du er på hospitalet, når du skal føde. Uanet om du skal føde ambulant eller være på barselsgangen i flere dage, så er det rart at have lidt ting pakket og parat.

Til selve fødslen vil nogle kvinder medbringe tøj, som de kan føde i, hvor andre kvinder vil bruge det tøj, som man får udleveret på sygehuset. Det kan være rart, at du har dine egne toiletartikler, shampoo, børste, tandbørste, hårelastikker osv. men derudover så er det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk brevkasse, du giver os forældre nogle kompetente handlemuligheder som vi i vores familie har haft stor gavn af.

Tak fra børnenes mor og far