Brev:
Lidt ekstra spørgsmål om flaske og dagplejestart
14. april 2008
Alder:
8 mdr.
Lidt ekstra spørgsmål om flaske og dagplejestart
Hej igen.
Mange tak for dit super gode svar. Undrer mig, hvorfor min egen sundhedsplejerske ikke har sådan nogle råd, når hun kender min datter og jeg.
For det første vil jeg lige fortælle, at havregrynsbollerne bare er et stort hit. - De spises med stor velbehag...
Min datter er som sagt 8,5 måned, og i dit svar, forslår du op til 4 flasker i døgnet. Hvornår skal jeg begynde at trappe ned på flaskerne? Alle steder jeg søger svar, fortæller noget forskelligt.
Pt. får hun kun 3 flasker kl10, kl1330 og kl ca 20. Den samlede mme på en dag er ca 500ml. De 100ml er i havregrøden om morgenen. Udover det får hun jo alm. mælk og lidt andre mælkeprodukter. (vællingen om aftenen er erstattet med alm. mme, da hun åbentbart sagtens kan undvære den.) Dvs hun får ingen mad fra kl 20 til kl 8.
Hun skal starte i dagpleje til maj. Der er hun så 9 måneder. (Min dagplejemor lød ikke til at være alt for begejstret for alle de flasker.)
Hun skal allerede afl. kl 640, og skal ha spist morgenmad hjemmefra. Hvornår er så et passende sengetid om aftenen.?
Vi plejer at spise aftensmad kl 18, og kl ca 19 får hun et bad hver aften.
Skal vi evt. spise lidt tidligere til den tid, eller hvordan?
Ser frem til dit svar.
Mange hilsner
Maria