Brev:
Tør hud og urolig søvn
25. marts 2008
Alder:
8 mdr.
Tør hud og urolig søvn
Hej Helen
Jeg har lige et par spørgsmål.
Vi har en søn på 8 måneder der har tør hud, var ved lægen da vi tænkte der måske var et eller andet han var overfølsom over for. Lægen siger så at det er tør hud, har købt en fed creme (locobase) og det har så også virket første gang, nu har han så fået det igen og jeg synes at det spreder sig.
Spørgsmålet er så: er det noget andet vi kan gøre eller skal vi bare blive ved med at smøre? Han sover ikke uden for lige nu, da jeg ikke ved om det bare gør det værre (han har det ikke i ansigtet, kun på ryggen og lidt på benene). Det er millioner af små knopper, det ligner gåsehud.
Så sover han heller ikke så godt som jeg måske kunne ønske mig, han kommer i seng imellem kl. 19 og 20 så sover han til omkring kl. 22-23 hvor han så får en flaske. Derefter sover han til omkring kl. 03 der tilbyder jeg først vand, men det ender tit med at han får en flaske. Vi er så begyndt at give ham en flaske når han kommer i seng, men det hjælper ikke det store.
Jeg skal snart starte på arb. igen så det kunne jo være lækkert ikke at skulle op så mange gange i løbet af natten, skal lige sige at han tit små vågner imellem midnat og kl. 03 hvor jeg også tilbyder vand. Han er lige begyndt at få den første tand, spørgsmålet er om det er derfor han ikke sover så godt og er det noget der kan gøres? eller må jeg bare væbne mig med tålmodighed?.
På forhånd mange tak.
Marianne