Brev:
Jeg kan se han presser og presser og intet sker
23. september 2007
Alder:
9 mdr.
Jeg kan se han presser og presser og intet sker
Hej Helen,
Så skriver jeg igen.
Da jeg skal starte på arbejde, er jeg godt i gang med nedtrapning af amning. Oskar ammes nu morgen kl. 5/6, eftermiddag kl. 15 (fjernes i den kommende uge), aften kl. 19.30 og midnat kl.24.00. Her ud over malker jeg 150 ml. ud hver dag som Oskar får til maden. Men han har fået store problemer med maven. Han har ikke haft afføring i 2 dage, på nær 2 små knolde i dag (på størrelse med pinoccio-kugler ;O))
Jeg kan se han presser og presser og intet sker. Når jeg vil hjælpe ham, stopper han med at presse og strækker benene. Umiddelbart er han ikke mærket af det…men han skal jo helst have afføring hver dag…og nu er der gået 2 dage. Normalt har han haft afføring hver dag.
Jeg kan regne ud det skyldes mindre væskeindtagelse (han har heller ikke så våde bleer mere). Men det er bare svært at få mere væske i ham, selvom han drikker fint af glas.
Har du nogen gode råd? Jeg vil jo helst undgå afføringsmidler.
Mange hilsner
Mette-Marie
PS: Oskar har stadigvæk problemer med klumpet mad, men det går stille fremad :O)