Dagpleje - morgenrytme

7. september 2007

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Dagpleje - morgenrytme

Kære Helen,

Så henvender jeg mig igen - denne gang med noget helt andet, nemlig med spørgsmålet om, hvordan man bryder en morgenrutine som har fungeret upåklageligt i 5 måneder?

- Victoria får flaske omkring kl. 06.15 og bliver puttet igen
- vågner selv ca. 07.45 og får morgenmad lidt over 08.00

Hun skal starte i dagpleje på næste mandag og aftalen er, at jeg skal aflevere hende senest 08.30 (så skal vi gå hjemmefra senest 08.10). Og aftalen er ligeledes, at hun har fået morgenmad inden hun kommer (i dagplejen får de et stykke frugt om ...

Annonce

... formiddagen og frokost ved 12.00 tiden).

Den sidste uge har jeg taget hende op når hun vågnede - fået hende i tøjet og har gjort mig selv klar, hvor vi derefter fik morgenmad og legede indtil hun skulle ud at sove formiddagslur. Resultatet deraf blev, at hun hele ugen har været godt og grundig sur på mig.... hun bryder sig slet ikke om den nye rutine, for hun plejer jo bare lige at vågne op for at få en tør numse og lidt mælk og så er det i seng igen (Victoria kan meget godt li at sove....).

Har du nogle ideer / forslag?

Med venlig hilsen
Renata

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Høj stol til baby

Når barnet begynder at kunne sidde selv, er det en god idé at anskaffe en høj stol. Så kan barnet sidde med ved bordet under måltiderne, og det kan også følge med i, hvad I laver ved køkken- og spisebordet.

Der findes mange forskellige modeller af højstole, men de fleste vælger i dag en model, som kan stå ved spisebordet. Det giver mulighed for, at baby kan være med ved bordet, når familien sidder og spiser og på den måde naturligt tage del i måltiderne.

De...

Læs mere i Babylex

Sove ude

Helt små børn skal man være forsige med at lade sove ude i barnevogn. En tommelfingerregel er, at spædbørn ikke bør sove ude, før de har genvundet deres fødselsvægt og vægten skal være mere end 3000g.

At sove ude om sommeren er enkelt. Stil barnevognen i skyggen og hold øje med dit barns temperatur ved at mærke det i nakken. Dit barn vil nyde at stå under et træ og se vinden i bladende. Et insektnet kan yde god beskyttelse mod insekter, men brug det kun, hvis der er insekter.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen & Co.

Jeg har gjort det før, og det kan måske virke af for meget, at jeg nu gør det igen, men synes endnu engang, at jeg vil sende en tak til dig Helen og hvem end der ellers sidder bag hjemmesiden.

Nu med datter nr. to og efter syv ugers bekendskab med nyeste arving, finder jeg mig selv en lørdag aften helt i panik over, om vi da bare slet ikke kan finde ud af at have en baby. Og wupti på fem minutter har jeg fundet flere lign tilfælde af frustrerede mødre, der beskriver scenarier, der minder om det jeg sidder i. Med et bliver min situation helt "normal" og efterfølgende kan jeg med stor ro læse dine konstruktive svar, som jeg endnu engang finder både kompetente, letforståelige og direkte anvendliege (nu håber jeg også baby-pigen gør det;) )

Så igen stor ros herfra - det er en super hjemmeside!

Med lidt mere ro i mor-sindet sendes en stor TAK herfra.