Brev:
Dagpleje - morgenrytme
7. september 2007
Alder:
9 mdr.
Dagpleje - morgenrytme
Kære Helen,
Så henvender jeg mig igen - denne gang med noget helt andet, nemlig med spørgsmålet om, hvordan man bryder en morgenrutine som har fungeret upåklageligt i 5 måneder?
- Victoria får flaske omkring kl. 06.15 og bliver puttet igen
- vågner selv ca. 07.45 og får morgenmad lidt over 08.00
Hun skal starte i dagpleje på næste mandag og aftalen er, at jeg skal aflevere hende senest 08.30 (så skal vi gå hjemmefra senest 08.10). Og aftalen er ligeledes, at hun har fået morgenmad inden hun kommer (i dagplejen får de et stykke frugt om formiddagen og frokost ved 12.00 tiden).
Den sidste uge har jeg taget hende op når hun vågnede - fået hende i tøjet og har gjort mig selv klar, hvor vi derefter fik morgenmad og legede indtil hun skulle ud at sove formiddagslur. Resultatet deraf blev, at hun hele ugen har været godt og grundig sur på mig.... hun bryder sig slet ikke om den nye rutine, for hun plejer jo bare lige at vågne op for at få en tør numse og lidt mælk og så er det i seng igen (Victoria kan meget godt li at sove....).
Har du nogle ideer / forslag?
Med venlig hilsen
Renata