Er alt mon som det skal være?

31. juli 2007

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Er alt mon som det skal være?

Hej Helen!!

Håber du trives!!

Det er noget tid siden jeg har skrevet om den lille Floras velbefindende....

Jeg har nogle spørgsmål som lyder som følgende:

Hun er nu lidt over 9 mdr, og kravler stadig ikke... hun har kunnet møve sig frem på kommandostil fra hun var 6 mdr, hvilket hun virkelig er blevet hurtig til efterhånden... hun viser ingen umiddelbare tegn på at hun kommer til at kravle snart!! Hun kan godt løfte sig op ad ting, så hun er på knæ- så det virker ikke som om hun fysisk er kapabel.. yderligere er frokosttiden blevet lidt af et mareridt - hun nægter at spise brød, vil kun den hjemmelavede mos med kylling, fisk ect. hun vil gerne spise lidt banan og frugtstang, men lukker både øjne og mund når brød med pålæg nærmer sig hende!!!!

Og så det sidste spørgsmål- ...

Annonce

... hun fik 2 tænder i undermunden da hun var ca 6 mdr - men der er ikke kommet flere- er det normalt???

Nå, jeg ved godt at det er en temmelig blandet pærevælling!! hendes dag ser således ud:

Sover kl 8 efter at have fået 200ml flaske og efterfølgende bryst
vågner ca kl 6 morgenbryst, leger
morgenmad kl 8- mos og vand spiser ok
sover fra kl 9 til 11.30
frokost kl 12-12 30 madder og mos og vand
får tilbudt flaske inden hun lægges kl ca 15
sover ca 2 timer
aftensmad ca kl 18- mos( men temelig groft) alt mellem himmel og... fisk, grønt, kød ect..

Hun starter i institution om halvanden mrd, og jeg er bekymret for at hun på dette tidspunkt ikke kravler, men at alle de børn kravler - og at dette ville efterlade hende tilbage...

Jeg glæder mig til at høre fra dig!!

Kram Christina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Modermælkserstatning

Modermælkserstatning gives til børn, der ikke ammes eller tilbydes udmalket modermælk - og modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Modermælkserstatning er sammensat, så det ligner modermælken mest muligt, og børn udvikler sig og trives rigtig godt på modermælkserstatning.

Modermælkserstatninger har et højere indhold af protein, mineraler og vitaminer, end man ser i modermælk. Det skyldes, at barnet ikke kan optage næringstofferne helt på samme måde. Modermælkserstatning...

Læs mere i Babylex

Savl

Alle babyer savler, men nogen savler meget og andre lidt.

Spædbørn og småbørn savler ofte meget, de danner mere mundvand end vi voksne gør og putter ofte også fingrene i munden. Der sker også nogle enzymændringer i barnets spyt, som gør at barnet kan savle mere i perioder. Og i perioder, hvor barnet f.eks. får tænder, vil det ofte også savle mere.

I de periode hvor barnet savler meget kan det være en god idé at bruge en savlesmæk. Til små børn er en blød af frotté...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusinde tak for en informationsrig hjemmeside og nogle virkelig fantastiske bøger om børn! Jeg har erhvervet mig hele din bog-serie og efter at have læst dem, bruger jeg dem stadig ofte som opslagsværk. Tak for dem!

Venlig hilsen
Cecilie