Den svære pasning

27. juni 2007

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Den svære pasning

Hej igen....

Ja, så melder jeg mig på banen igen med et spørgsmål ang. lillepigen. Hun er nu godt 9 ½ måned og en super hurtig lille pige. Hun rejser sig op ved alt, øver sig i at stå alene og tager de første forsigtige skridt langs sofaen. Hun er en utrolig smilende pige med et dejlig glad væsen. Efter amningen stoppede - ja, der sover hun også trygt og uden problemer i hendes egen seng lige til vi vækker hende kl. 7 om morgenen - så jo vi er bare stolte og glade for vores lille pige!

Mit spørgsmål handler om pasning. Jeg har før fortalt at vi skal giftes d. 14/7, hvor hun er godt 10 mdr. Vi har fundet ud af hvem, der skal passe hende - og de har været her for at spise og vi har aftalt spisning hos dem i næste uge. Derudover regner jeg med at aflevere hende et par gange måske bare en times tid, så de får set hinanden lidt mere an.

Rebecca er før blevet passet af mormor og morfar nogle timer (3-4 stykker) uden de store problemer. I lørdags skulle hun dog passes af farmor (for første gang) og lægges til at sove eftermiddagslur og det gik helt galt ..... så jeg måtte skynde mig hjem efter en ...

Annonce

... times gråd!

Øv.... det gør mig jo ikke ligefrem mere fortrøstningsfuld i forhold til at hun skal passes i næsten et døgn til brylluppet ..... så hvad gør jeg og hvordan skal jeg tænke i forhold til dette problem. Mest af alt har jeg jo lyst til at sige, at så må vi droppe pasníngen, men kan med min fornuft godt se at det ikke duer?? Hjæælp!!

Jeg føler jo lidt jeg svigter hende ved at aflevere hende ....

Et andet spørgsmål: Som sagt vækker vi Rebecca kl. 7 om morgenen og hun kunne bestemt godt sove længere! Efter en flaske samt noget bolle med smør til morgenmad lægges hun til formiddagslur kl. ca. 9.30 til 10.00 - og så vil hun rigtig gerne sove i sin barnevogn - hun elsker den! Jeg vækker hende igen kl. ca. 11.00 og her ville hun også gerne snorke videre!
Om eftermiddagen sover hun ca. fra 14.30 til 16.00, hvor hun vækkes ...... om aftenen ja, der er hun til gengæld frisk og den sidste uge har hun ikke sovet før 21.30.

Jeg ser det ikke som et problem - men 21.30 er sent og der er ikke meget aften tilbage. Er hun bare sådan eller kan jeg ændre mere på det?

Glæder mig til et svar fra dig!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Rygning

Når mødre ryger passerer nikotin og andre giftige stoffer fra tobakken over til barnet via modermælken. Derfør bør kvinder der ammer ikke ryge.

Passiv rygning er farligt. Det er vigtigt at det lille barn ikke udsættes for tobaksrøg. Det er vigtigt at begge forældre er bevidst om at have et ansvar i forhold til at beskytte barnet mod tobaksrøg. Vokser et barn op i et hjem, hvor den ene eller begge forældre ryger, har barnet stor risiko for at få mellemørebetændelse og udvikle...

Læs mere i Babylex

Naturlægemidler - børn

Naturlægemidler er en særlig gruppe lægemidler, der ofte indeholder tørrede planter, plantedele, eller udtræk af planter.

Naturlægemidler er frihandelslægemidler, hvilket betyder, at de ikke behøver blive solgt på et apotek. Læge og apotek behøver således ikke at være involveret i behandlingen, og derfor kan naturlægemidler kun godkendes til behandling af "lettere sygdomme".

Naturlægemidler anbefales ikke til børn under 2 år uden lægens anvisning....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en god brevkasse. Den har i mange sammenhænge givet mig brugbare svar på de spørgsmål, der dukker op for en førstegangsmor.

De bedste hilsener
Den forvirrede førstegangsmor