Brev:
Natteamning - 7 mdr. og renlig om natten - 4½ år
22. oktober 2006
Alder:
7 mdr.
Natteamning - 7 mdr. og renlig om natten - 4½ år
Kære Helen
To helt forskellige spørgsmål:
1) Min datter er nu syv mdr. og har det rigtigt godt. Jeg er begyndt på arbejde, og det er faktisk gået nemt. Så langt så godt. Meen....hun tager sig stadig et par amninger om natten, og det er altså hårdt i kombination med arbejde. Hendes rytme ser sådan ud:
7.00 Vågner, ammes
8.45 Morgenlur
10.00 Havregrød m. lidt frugt
12.00 Lur
13.00 Grøntsagsmos, frugtmos
15.00 Lur
16.00 MME
18.00 Grøntsagsmos med kød/fisk, frugtmos
20.00 Ammes, puttes
24.00 Ammes
4.00 Ammes
Ved måltiderne spiser hun pænt - ca. 1½ dl. + frugt. MME om eftermiddagen er ca. samme størrelsesorden (1-1½ dl.). Ved morgen- og aftenamningen er hun ofte lidt ukoncentreret og det bliver ikke til så meget. Om natten spiser hun derimod i længere tid.
Da hun var ca. 5 mdr. var hun nede på én natteamning sidst på natten, så det er gået ned ad bakke siden. Burde hun ikke kunne klare sig uden nu? Jeg overvejer helt at stoppe med at amme, hvis det kan hjælpe? Jeg har overvejet en flaske om aftenen før jeg går i seng, men er lidt bange for at erstatte en dårlig vane med en anden.
2) Og så et helt andet spørgsmål. Min søn på 4 ½ er stadig langt fra at være renlig om natten. Hans bleer er altid meget tunge - tit så meget, at de ikke 'kan holde' og han tisser igennem. Han har været renlig om dagen siden han blev 3 år og han sover til middag i børnehaven uden uheld (men de tisser af lige inden).
Jeg troede i en periode, at det var magelighed - han har intet imod en våd ble. Men jeg nu tror faktisk, at han ikke mærker der, måske fordi han sover meget tungt. Vi bor i udlandet, og her er holdningen (også blandt læger), at han er alt for stor til en ble. Det synes jeg egentlig ikke, men der skal vel omvendt snart til at ske noget?
Tusind tak for hjælpen!